Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ???

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 30.06.2016 15:16 #22872

Køleren eller vandpumpen. Har fået skiftet begge dele på min.

Og som Jesper skriver, så få en i fra 916 GTV/Spider V6 med metalhjul.

Har du fortsat kørselen hvor måleren stod i det røde felt????
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT
Fiat Punto Evo 1.4 16V Multiair 105hk

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 30.06.2016 15:35 #22873

Ved ikke lige hvorfor i tror at gtv mm har metalhjul reservedelsnummer er den samme men der er flere som fabrikere pumpen og en producent har valgt at sætte en messinghjul på men det er svært at finde ud af hvem som laver den da de fleste er ompakket inden de sælges af diverse udbydere af reservedele og den som sælges som original findes også hos andre bare i en anden farve kasse Og det gælder mange af de dele som går til at servicere biler

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 30.06.2016 20:29 #22874

Herluf Jensen skrev:
Ved ikke lige hvorfor i tror at gtv mm har metalhjul reservedelsnummer er den samme men der er flere som fabrikere pumpen og en producent har valgt at sætte en messinghjul på men det er svært at finde ud af hvem som laver den da de fleste er ompakket inden de sælges af diverse udbydere af reservedele og den som sælges som original findes også hos andre bare i en anden farve kasse Og det gælder mange af de dele som går til at servicere biler

Det er interessant det dér med vandpumpen, Herluf. Det vil sige at man ikke kan være sikker på at få en vandpumpe med metalhjul? Min viden om det med at det skal være fra en 916 V6 ligger da også en ca. ni år tilbage. Dengang var det Anders i Car Centre der fortalte mig at de havde sørget for at montere en vandpumpe fra en 916 på min daværende GTA - netop fordi den var med metalhjul, altså bedre end den originale til en GTA med plastichjul. Jeg tror der er mange der har samme opfattelse som mig - nemlig at man skal bestille én til en 916 V6 for at være sikker på at få en med metalhjul.

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 01.07.2016 15:25 #22881

Hvis du køber en org. vandpumpe til en 147/156/GT med V6 motoren har den ét reservedelsnummer.

Køber du en org. vandpumpe til en Spider/GTV 916 med samme motor, så har den et andet reservedelsnummer.

Forskellen er plast og metalhjul.
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT
Fiat Punto Evo 1.4 16V Multiair 105hk

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 01.07.2016 23:16 #22883

Henrik Petersen skrev:
Hvis du køber en org. vandpumpe til en 147/156/GT med V6 motoren har den ét reservedelsnummer.

Køber du en org. vandpumpe til en Spider/GTV 916 med samme motor, så har den et andet reservedelsnummer.

Forskellen er plast og metalhjul.

OK, det mente jeg da også nok

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 02.07.2016 10:04 #22885

Man kan nu hurtigt tjekke om vandpumpen køre rundt.

Den lille returslange der sidder på ekspantions beholderen , den kan man pille af og se om der komme vand ud af når motoren køre , der vil ikke komme vand ud af den hvis skovlhjulet ikke drejer , ALT DETTE LAVES ved kold motor for at undgå skoldning .

Der skal komme en del vand denne vej ud , det gælder også på både TS og JTS ,at man kan tjekke vandpumpen her.

Hvis man lige sætter en finger for skal der kunne mærkes en lille modstand der.

Det vil svine en del hvis ikke man er lidt forsigtig , man kan forlænge slangen mes et lille rør eller lign ,for at undgå det sprøjter ud over det hele.

Retur slangen sidder i øvrigt også på diesel motoren , den sidder også på mange andre biler.
Sidste redigering: 02.07.2016 10:07 af Flemming Kongensgaard Vrdlovec.
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark