Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: 3.2 V6 fejltænding

3.2 V6 fejltænding 16.06.2018 10:52 #28766

Hejsa

har skrevet før om dette, men har nu prøvet et par ting men lige lidt hjælper det.

jeg for fejltænding på cylinder 1,2,3. har skiftet lampda sonde og knast pos sensor.

skiftede tændrør for ca. 4000 km siden.

min næste tanke er at bytte om på tændspolerne 1,2,3 med 4,5,6

nu mangler jeg nogle input til hvad der kan være problemet ???
hjælp:-)

Sv: 3.2 V6 fejltænding 18.06.2018 10:59 #28771

Det kan lade sig gøre at montere tændspolekablerne i forkert rækkefølge i cylinderrækken. De er lablet, så tjek at du har 1,3 og 5 i den rækkkefølge på den bagerste række, startende fra tandremsenden.

Sv: 3.2 V6 fejltænding 21.06.2018 22:00 #28800

Ved fejltænding ville jeg personligt som det allerførste undersøge, om en eller flere af tændspolerne var ”stået af”, og om tændspolekablingen er OK.

Desuden at indsugningssystemet er tæt og rent, og luftfilter er OK samt at MAF virker som den skal.

Gasspjældet (”butterfly valve” – ligenu kan jeg dælme ikke komme i tanker om, hvad den korrekte betegnelse er på dansk) i den ende af indsugningsslangen, tættest på motoren kan være svinet til af olie og snavs – hvis fx oliestanden har været overfyldt, olieskifteterminen langt overskredet, utæt indsugning etc. Kan rengøres (forsigtigt) med indsugningsrens fx Bell Add ServiceRens 4.

Indsprøjtningsdyserne kan på JTS også tit være et problem, og Fx Autolusso i England tilbyder rensning af dyser for 80 £ pr. stk. + evt. afmontering/ genmontering… men kan formentligt klares via pakkepost.
autolusso.co.uk/injector-cleaning.html

PS. på den anden side, nævner du jo fejltænding på hele 3 cylindre... Måske skulle du trille ud til Carcentre på Lergravsvej, og få Casper til at kikke på den..
Sidste redigering: 21.06.2018 22:06 af Peter Engholm-Pedersen.

Sv: 3.2 V6 fejltænding 24.07.2018 13:24 #28934

kompressionstest resulterede i mangel på kompression på cyl. 2 og 4.

af med toppene og ganske rigtig, kraftig korrosion i toppakningerne!

topstykkerne er i OK stand og holder tæt, dog meget karbon, men det kan fjernes.

PS: det tager satme lang tid:-)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark