Hej
Jeg har netop optimeret undervognen på min 147 2,0 - 80 tkm i meget fin stand.
Efter gennemgang af undervogn, på mit sædvanlige værksted, fik jeg konstaret diverse bøsninger modne til udskiftning.
I den forbindende er følgende gjort
1) Nyt bærearmsæt foran (Mapco)
2) Nye sports krængningsstabilisatorer (Eibach) for og bag - fedt medfulgte ordre
3) Ny Tårnstiver (BiscioneRacing)
4) Nye kødben bagerst (Alfa originale)
D.v.s. hele undervognen er nærmest udskiftet.
Efter montering på værksted støjer bilen ganske forfærdeligt - uudholdeligt - på københavnske veje uafbrudt. Bilen har akutisk dæmpning og var før meget lydsvag. Det er gummilyde, larmer som en korkprop på en rude, selv på lige vej...motorvej...hvis jeg kører over en 5-krone.
Jeg har talt med Alfistishoppen, som siger den ikke skal larme - de siger det oftest er øverste bærearme, der er årsag til denne slags lyde - men idet lydene kommer både forfra og bagfra er det ikke hele problemet.
Værkstedet har brugt fedt og jeg er almindeligvis glad for mit værksted - er der nogen der har gode inputs inden jeg kører forbi værkstedet ?
Spørgsmål nr. 2 i sidste uge var jeg (kæmpetorsk) ude og bade med min nøgle i badeshorts - det var fjernbetjeningen ikke glad for - er der et billigere alternativ til at køre forbi en autoriseret forhandler ?
mvh
Henrik