Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: bagpotten på en Alfa GT evt. skift af kofanger?

bagpotten på en Alfa GT evt. skift af kofanger? 10.07.2011 15:49 #5473

Hej alle, kan man skifte bagpotten på en Alfa GT 3,2 til en dobbel, altså udgangsrør i venstre og højre side, uden at man skal skifte bagkofangeren?
Hersild & Heggov i Nærum mente at bagkofangeren skulle skiftes, hvis der skulle rør i højre side. Kan det passe?

Det ser da ud som om man kan brække et stykke af bagkofangeren i højre side, så der bliver plads til rør. Er jeg helt gal på den??

Se evt her:

alfastumper.dk/oscommerce_st/catalog/pro...0p82oemmjm720jeb7db1

Tak for evt. svar
Hilsen Rikki Stovell
Alfa Romeo GT. 3.2
Alfa Romeo 166. 3.0
Alfa Romeo 156. 2.0

Sv: bagpotten på en Alfa GT evt. skift af kofanger? 10.07.2011 16:28 #5474

Hej

Nej kofangeren skal ikke skiftes - hvis ellers det nye rør ikke er større end det kan være i udskæringen (udskæringen i højre og venstre side er identiske - det er en løs dækplade der er monteret i højre side) - men inden bag kofangeren i højre side, er der et beslag hvor du skal/kan montere et "trækøje" som du har i bagagerummet se "Fig.61 - rear" side 244 i instruktionsbogen.
- hvis du spørge mig - ville jeg ikke skære i karosserriet (skjult eller ikke skjult) for at få plads til et "wanna-be" udstødning
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Sidste redigering: 12.07.2011 17:13 af Vernon Pedersen. Begrundelse: et "m" formeget

Sv: bagpotten på en Alfa GT evt. skift af kofanger? 16.07.2011 20:00 #5492

Nææ, det tror jeg heller ikke jeg vil, det var vist mest en fix ide, som nu har forladt mit hovede, heldigvis Efter at havet set et hav af fotos af GTer med dobbel rør, syntes jeg faktisk ikke at det passer til bilen.

Så tak for svar og eftertanke.

Dbh Rikki Stovell
Alfa Romeo GT. 3.2
Alfa Romeo 166. 3.0
Alfa Romeo 156. 2.0
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark