Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Knirkelyde fra bagagerummet i GT

Knirkelyde fra bagagerummet i GT 02.08.2011 20:35 #5562

Hej medGT'ere

Jeg har nu haft min GT i halvanden måned, og er stadig helt solgt hver gang jeg skal køre bare en lille tur i den.

Det eneste lille irritationsmoment er knirkelyde fra venstre side af bagagerummet. En skrue, der er skruet for langt ind i siden på bagstolpen (der er faktisk et lille hul i stolpen på den skrå stiver) tyder på at der har været skruet på denne side af bagagerummet. Lyden minder om plastik mod plastik. Er der nogen der har erfaringer med tilsvarende støj ? Eller er det bare i gang med skruetrækkeren og løsne og gensamle sidebeklædning mv. i denne side af bagagerummet ?

Jeg har købt et par originale alupedaler og fodhviler, som jeg selv skal montere. Er der nogen der har erfaring med at få løsnet gulvtæppe mv. under pedalerne ? (jeg kan se der sidder et par "plastikdimser", der tilsyneladende holder tæppet, men tør ikke bare flå).

PS: man bliver aldrig træt af lyden fra V6 eren !

Mange alfahilsener

Lars Rasmussen

Sv: Knirkelyde fra bagagerummet i GT 03.08.2011 10:06 #5565

Tillykke med den - det er en super bil

"plastic dimserne" som holder gulvtæppet kan bare trækkes ud vha. en tang, skruetrækker eller ligende - du kan evt købe nogle nye hvis de gamle skulle knække - de koster ikke mange øre hos Alfa Romeo - plast listen nederst i dørkarmen mener jeg bare er trykket fast med klemmer (se lige efter om der skulle være en skrue, det er et par år siden jeg solgte min GT.

Knirke lyde - du skal checkke om ikke det er en af gummi bøsningerne i baghjulsophænget er gået - hvis knirkelyden er mindre i regnvejr er det sikkert sådan et der er gået - det er ikke spc. dyrt - og hvis du har købt bilen hos en forhandler dækkes det måske af en garanti.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Knirkelyde fra bagagerummet i GT 03.08.2011 21:22 #5571

Tak for hurtigt svar, jeg køber et par nye plastikdimser inden pedaludskiftningsprojektet bliver iværksat.

Det kan heldigvis ikke være baghjulsbøsningerne, da den er testet af FDM af sælger, og alle fejl er udbedret - bare ikke knirkelyden - det er helt sikkert en "beklædningslyd", så jeg må på jagt med en skruetrækker.

For resten er bilen et super køb fra et andet alfaklub medlem, der siden 2005 kun har kørt 38.000 km i bilen. Bilen fremstår praktisk talt som ny, så jeg kan kun anbefale, at man kaster sig ud i privatkøb, selvom man jo mister garantiaftale. Jeg har fået bilen rustbeskyttet hos Dinitrol med garanti, så jeg håber at få glæde af bilen mange år fremover, selv om det jo ikke ligefrem er miljørigtigt at køre i sådan en benzinsluger.

MVH

Lars Rasmussen

Sv: Knirkelyde fra bagagerummet i GT 04.08.2011 09:32 #5574

Lars Rasmussen skrev:
.............Det kan heldigvis ikke være baghjulsbøsningerne, da den er testet af FDM af sælger, .........

Nu er FDM ikk ufejlbarlige - jeg fik synet og checkket min kones bil sidste år hos FDM - uden anmerkninger - hvorefter vi sendte den til undervogns behandling - der var fem rust gennemtæringer i bunden, som skulle rep. (for kr. 9.000.-) før undervognsbehandlingen kunne gennemføres!

Hvis du mener det er beklædningen i begagerummet - så køb de "propper" der bruges til at montere tæpper osv. i bagaberummet, det er somregel propperne der mister "græbet" (der er ikke meget der skruet fast - prøv også at tage reservehjulet eller "nød kitet ud" se om det evt. skulle være det der knirker og evt rens læderet på "møblerne" med noget læderrens, eller sæbespånevand så det bliver blødt og lækkert igen - det er altsammen noget der kan "knirke"

- jeg vil fortsat ikke udelukke det er en undervogns bøsning - det kan hverken FDM eller den tidligere ejer gøre for!
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Knirkelyde fra bagagerummet i GT 05.08.2011 04:56 #5582

Hej Lars

Tillykke med GT´en.

Knirkelyde kan også stamme fra:

Fastgørelse for bagagerumshylden er ikke klemt helt fast i holderne.

Bagsæderyglænene er ikke kommet tilbage i "låst position"

Mvh
Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Knirkelyde fra bagagerummet i GT 05.08.2011 19:19 #5583

Hej Ole,

Tak for gode råd.

Jeg tror jeg har fået isoleret problemet til venstre side, hvor plastikken over det lille opbevaringsrum gnider mod det plastik der sidder fast på karossen, så jeg håber det "bare" er at løsne sidebeklædningen, og forsøge at få det bedre på plads, så det ikke gnider mod det andet plastik, men blot hviler på det.

Lidt besværligt, jeg havde hørt om knirkeri i alfaer, men har ikke haft problemet i min gamle 156'er.

MVH Lars Rasmussen
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark