Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvordan opleves ESP (VDC)?

Sv:Hvordan opleves ESP (VDC)? 02.09.2014 06:48 #15080

VDC (ESP) kan ikke slaas fra, men ASR (anti spin) kan - og er det konsekvent naar jeg koerer alene i min GTA.

Alfa er med rette beroemmet for at lave systemer der ikke griber for tidligt ind, dvs. der er plads til begejstring - men mht. ASR er det meget lidt anvendligt naar man har Q2 (af den gode gammeldags mekaniske slags, ikke det nymodens elektroniske pjat).
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Hvordan opleves ESP (VDC)? 02.09.2014 10:35 #15082

Hej Mikkel,

Er det din erfaring at man får mere ud af sit mekaniske Q2 differentiale, når man slår ASR fra, eller bliver livet bare sjovere ? (dvs. undgår man krafttab som følge af at ASR ikke griber ind ?).

MVH Lars Rasmussen

Sv: Hvordan opleves ESP (VDC)? 02.09.2014 11:33 #15083

Helt klart - paa vaad vej kan det selv med en velafstemt undervogn vaere vanskeligt at faa +250 hk i asfalten, specielt paa vej ud af en rundkoersel - der er der saadan set ingen grund til at bakke af med ASR, den skal nok finde greb efterhaanden - og indtil den goer er det en fint kontrolleret og ret begraenset understyring ...

Skal skynde mig at tilfoeje at jeg ioevrigt er meget imponeret af det elektroniske Q2's virkemaade - synes bare det er lidt toeset at det bremser - naar jeg nu vil frem
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Hvordan opleves ESP (VDC)? 02.09.2014 13:14 #15084

Hej Mikkel

Tak for info, jeg får min egen gearkasse monteret i morgen efter reparation og lånegearkasse, og ikke mindst får jeg mit gode, gamle Q2 mekanisk spær på igen, og så kan jeg jo selv teste med/uden ASR. Jeg har bare ikke tænkt på at prøve uden ASR før - sikkert en mangel i min opdragelse - og nu har jeg jo også kun 240 hypper (hvis de alle er hjemme i stalden) at gøre godt med mod dine +250 !

MVH Lars Rasmussen

Sv: Hvordan opleves ESP (VDC)? 03.09.2014 12:59 #15092

Hej igen Mikkel,

Faldt lige over nogle engelske artikler om Q2, hvor den ene forfatter fortæller at han også altid kører med ASR slået fra efter at have monteret sit Q2, at det giver meget bedre power-down acceleration og mulighed for at styre bilen med speederen gennem sving, så der må være noget om snakken - det skal prøves på en tur til Bakken !

MVH Lars Rasmussen

Sv: Hvordan opleves ESP (VDC)? 03.09.2014 17:37 #15093

Lige mine ord - eller rettere - hvad jeg mente. Big fun - og super grip ogsaa paa vaad vej, i hvert fald saa laenge hjulene vender lige ud ...
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark