Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min GT 3,2 bremser ikke for godt

Min GT 3,2 bremser ikke for godt 08.08.2012 23:00 #7687

Hejsa,
Jeg har lige købt en GT 3,2. Det er den fedeste bil,og den bringer én i syvende himmel hver gang der skal køres tur i den. Ikke mindst V6-motoren er
fantastisk, både hvad angår lyden og den "rå" acceleration den leverer.

Men jeg er ikke imponeret over dens bremser. Jeg kan godt få ABS-systemet til at træde i funktion, men så skal jeg virkelig træde igennem på bremsepedalen for at det sker.
Bremserne på min 12 år gamle 156 er langt mere effektive. Jeg vil tro at jeg skal træde 2-3 gange hårdere på GT'ens bremsepedal for at opnå samme bremseeffekt som med min 156.

Er der nogen GT ejere (som tidligere har haft 156), som kan genkende dette problem ? Eller er der mon noget galt med bremserne på min nyerhvervelse (indregistreret 8/2007, og med 59.000 km på tælleren) ?

Jeg håber der er nogen som kan give mig et godt råd.

Mvh,
Karsten Rørbo

Sv: Min GT 3,2 bremser ikke for godt 09.08.2012 05:08 #7688

Tillykke med GT'en.

Jeg har haft 156 og GT 3.2 samtidig, og bremsekraften var den samme. Til gengæld var koblingen væsentlig hårdere i GT'en!
Troels

Stelvio 2.2 diesel, 156 fabriksracer, 916 Spider 2.0TS, 147 2.0 TS

Sv: Min GT 3,2 bremser ikke for godt 09.08.2012 09:21 #7689

Hvis ellers skiver osv. ser i orden ud, så ville jeg tage den en god lang tur ud på motorvejen og bremse godt til undervejs, tag fx nogle ekstra afkørsler på turen. Og så se, om det ikke giver noget bedre bid.

PS. Åh, det er en GT 3.2, så skal du måske overveje Autobahn...
Sidste redigering: 09.08.2012 09:27 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Min GT 3,2 bremser ikke for godt 09.08.2012 13:27 #7692

Er der en markant forskel på hvor hårdt der skal trædes på bremsen afhængigt af om du har varme eller kolde bremser? Hvis der ekesempelvis er monteret performance klodser (en klassiker er Ferodo DS2500) skal der en del varme i bremserne til før de virker....

Bare en tanke.

Mvh Jes

Sv: Min GT 3,2 bremser ikke for godt 09.08.2012 19:29 #7693

Hej Karsten,

Jeg er også den glade ejer af en GT 3,2 og forgængeren var en 156. Begge biler bremser lige godt, så det tyder på at noget skal justeres på GT'en.

MVH Lars Rasmussen

Sv: Min GT 3,2 bremser ikke for godt 09.08.2012 20:07 #7694

Hej Troels, Thomas, Jes og Lars,

Tak en for Jeres kommentarer og forslag til løsning af mit bremseproblem.

I er alle enige i, at GT skal bremse lige så godt som en 156.

I eftermiddags var jeg en "tur på landet", og fik lavet en 8-10 katastofeopbremsninger fra 150 - 0 km/t. Jeg synes at det hjalp noget/én del på bremsernes performance. De bedre bremser var stadig rimelig OK, efter at de blev kolde, så jeg tænker, at jeg ikke har monteret semi-racer klodser.

Da jeg kom hjem fra min tur, og lige ville checke oliestanden, opdagede jeg at gummislangen mellem luftfilter og motoren ikke sad rigtigt monteret på studsen lige før gasspjældet, så der var massere af muligheder for at trække falsk luft.
Jeg tænkte at bremseforstærkeren måske får sit vaccum fra denne slange, som nu ikke har så meget undertryk pga af utætheden. Der er monteret nogle nogle mindre slanger fra den store gummislange, men jeg kan sgu ikke finde ud af hvor de går hen eller finde bremseforstærken. Men jeg fik monteret gummislangen så den var tæt.

Jeg har nu lige været afsted på min aftentur med GT'en, og måtte lige prøve bremserne af igen. Jeg synes faktisk at den nu bremser stort set lige så godt som min 156. Men jeg er lidt i tvivl om, om det skyldes min hårde indkøring af bremserne i eftermiddags eller om det har noget at gøre med utætheden som vil forringe bremseforstærkeren. Men det gode er, at GT'en vist bremser nu som den skal.

Mvh Karsten
Tid til at oprette siden: 0.11 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark