Hej Per,
Tak for tips, vi prøvede faktisk også at måle på sensorerne, og vi havde i noget tid mistænkt "stelproblemer" men ikke haft tid til at undersøge det nærmere.
I får lige opdateringen omkring problemet her:
"Det værksted er "gaven der bliver ved med at give" Humørikonet wink
De sidste dage har Alfa'en været lidt træg til at starte, og et par gange har den meldt om "Too low battery" til drift at aircon-blæseren. Batteri er nyt, starter og generator er nye og blev skiftet sammen med gearkassen på det famøse værksted.
I går eftermiddags, fik jeg "Low battery"-fejlen igen, og kort efter lyste ABS og bremselampen, og bilen begyndte at gå virkelig dårligt. Jeg nåede lige at trille ind på en sidevej, væk fra trafikken, og så gik bilen ud, og kunne ikke startes igen.
Falck kom hurtigt til, og da vi målte på batteriet var der 11,5V men på trods af ekstern startstrøm kunne den ikke starte.
Jeg mistænkte dårlig stel til motoren, og konfererede lidt med min allerbedsteste (mekaniker)ven, og Falck kørte den så op til ham i går aftes.
Han kiggede på den her i eftermiddag, og gik direkte efter den omtalte stelledning. Bolten til stelledningen sad løs, var totalt rusten og så var der lagt en PLASTIKSKIVE mellem, så kontakten til stel var jo naturligvis sindsygt dårlig = 0,7Mohm... Det er sgu rent held at den ikke har brændt boksen af!
Nåh, i det mindste en fejl der ikke koster mig noget, og måske kan den dårlige stel endda forklare det underlige køletermometer problem (Det viste sig at efter stelledningen blev retableret, så står mit termometer 100% stabilt, sådan som det skal fra fabrikken)