Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Os fra udstødning i tomgang

Os fra udstødning i tomgang 16.01.2009 22:42 #1020

Hejsa,

Min alfa 156 2,0 fra 2004 oser ret meget i tomgang. Er det normalt?

Jeg har også et spørgsmål vedr. rensning af dyser og manifold. Hvor kompliceret er det? Skal mit værksted skille det meste af motoren ad for at gøre dette?

Jeg overvejer at tage til næste sparke dæk træf den 29. januar. Men, da jeg bor i Ringkøbing, vil jeg gerne vide, om der er et rimeligt fremmøde til disse arrangementer.

Mange hilsner

Thomas A.

Sv:Os fra udstødning i tomgang 16.01.2009 23:08 #1021

Normalt er der et fint fremmøde til SDT, men eftersom det er januar og det er lidt koldt kan det godt være at der ikke er så mange

Sv:Os fra udstødning i tomgang 16.01.2009 23:37 #1022

Thomas - ja det er meget normalt spc. her om vinteren (med mindre røgen er sort eller blå)
Det er en relativ varm luft du sender ud i den kolde luft - lige som din egen ånde som også er synlig på denne årstid.

Hvis du køre lang hver dag er det mindre nødvendigt at rense dysser - hvis du bruger fx. Shell V-power så er der "rense midler" i benzinen, så er dysser og ventiler rene;)
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv:Os fra udstødning i tomgang 17.01.2009 10:06 #1023

Thomas Andersen skrev:

Jeg overvejer at tage til næste sparke dæk træf den 29. januar. Men, da jeg bor i Ringkøbing, vil jeg gerne vide, om der er et rimeligt fremmøde til disse arrangementer.

Sidste år i Januar mødte der 29 biler op.

Hvis ikke andet, er der ikke langt til tyskland, og du kan fylde vognen op med billige øl f.eks.

Så er turen da ikke helt spildt

Mads
Giulia

Sv:Os fra udstødning i tomgang 17.01.2009 10:45 #1024

Mads Skourup skrev:
Thomas Andersen skrev:
Jeg overvejer at tage til næste sparke dæk træf den 29. januar.

Så er turen da ikke helt spildt

Jo, hvis han møder op den 29., når I andre først kommer den 31.
Lars
Giulietta 1750 TBi TCT
Giulia 1300 Super

Sv:Os fra udstødning i tomgang 17.01.2009 12:17 #1025

Thomas Andersen skrev:
Hejsa,

Min alfa 156 2,0 fra 2004 oser ret meget i tomgang. Er det normalt?

Jeg har også et spørgsmål vedr. rensning af dyser og manifold. Hvor kompliceret er det? Skal mit værksted skille det meste af motoren ad for at gøre dette?

Mange hilsner

Thomas A.

Jeg går ud fra det er en JTS du har, og at et værksted har talt om muligheden for tilstoppede dyser og 'carbon build up' på udstødningsmanifolden? (kendt problem på JTS)

Inden du tillader en så dyr reperation, så få effektmålt bilen. En sikker indikator er manglende effekt (ca. 20 hk for lidt) Check også om motorstyringen er opdateret.

mvh
Sidste redigering: 17.01.2009 12:17 af Zeatek Tuning (alfastumper.dk).
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark