Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Udskiftning af pærer i forlygterne

Sv: Udskiftning af pærer i forlygterne 13.04.2011 19:01 #5081

Thomas , med fare for at andre synes det er et irrelevant indlæg kommer det her alligevel især fordi det billede der er sendt fra alfastumper er et billede af fjernlyset som er en H1 pære.Du havde vist problemer med nærlyset.

Se her : sites.google.com/site/alfaromeo156termostat/home/lygter

Med venlig hilsen.

William Lütken

Sv: Udskiftning af pærer i forlygterne 14.04.2011 10:00 #5082

William Lütken skrev:
...... med fare for at andre synes det er et irrelevant indlæg kommer det her alligevel især fordi det billede der er sendt fra alfastumper er et billede af fjernlyset som er en H1 pære.Du havde vist problemer med nærlyset.........

Med venlig hilsen.

William Lütken

Irrelevant er det vel "kun" hvis det ikke vedkommer Alfa Romeo - hvis/når du ligger inde med nyttig viden så ud med den

Og netop forlygte lampe skift er et stort problem for de fleste med 156 . men tro mig øvelse gør mester
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Udskiftning af pærer i forlygterne 14.04.2016 08:38 #21982

Jeg tillader mig at genoplive denne tråd. Det drejer sig dog ikke om udskiftning af pære, men justeringen af hele lygten.

Jeg har udskiftet de originale CARELLO(meget slidt) med nogle fra TYC. Ingen problemer med at flytte motor over eller pærer (bortset fra pære til positionslys, jeg ved ikke lige hvad de havde forstillet sig der)

Kørte forbi mit (kia)værksted for at få lygterne justeret - de siger at det kan de ikke - de siger at den manuelle funktion ikke reagere. Den var sat i neutral position 0

Skal den el-justerbare motor af først?

Skal der gøres noget specielt?

Marc
Alfa Romeo 159 SportWagon 1.9 JTDm (solgt)
Alfa Romeo 156 SportWagon 2.0 T.Spark (solgt)

Sv: Udskiftning af pærer i forlygterne 14.04.2016 13:40 #21988

Ja de skal justeres så de passer i "0" så du har den fulde bevægelighed fra "0" - der skal de stå når grund justeringen starter.

Det er ikke Xenon?
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Udskiftning af pærer i forlygterne 15.04.2016 10:02 #22009

Hej Vernon,

Nej det er ikke Xenon - Jeg kørte forbi en anden mekanikker - der kunne de sagtens indstille dem, ingen problemer. Ingen ko på isen alligevel.
Alfa Romeo 159 SportWagon 1.9 JTDm (solgt)
Alfa Romeo 156 SportWagon 2.0 T.Spark (solgt)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark