Cliffs Auto, der ligger i Møllehaven i Jyllinge, har tidligere rodet med bl. a. en Alfa 90 med en 3-liters Savali motor. Om han er super aner jeg ikke og om han gider at hjælpe aner jeg ikke - men det var da værd at høre ham ad. Så kan du også få ham til at fortælle om hans vanvittige italienske diesel bådmotor :>)
Det kan godt lade sig gøre at pille toppen af ,men glem alt med at lade kat og manifold sidde det kan ikke lade sig gøre men manifolden kan løsnes der nede . Det er noget pille arbejde men et hygge job
Men har man ikke tålmodighed er det sikkert noget noget
Ps. jeg har gjort det ,med motoren i på en 156
Hej Flemming. Er det en V6'er du har skiftet topstykker på? Uden at pille motoren ud? Det betyder i så fald at det er lykkedes for dig at pille varmeskjold af, fjerne manifold med kat på det bagerste topstykke - så må jeg vel bare lægge mig i selen
Det er en V6 24v jeg har skiftet toppakning på , jeg er tålmodig:)
Varmeskjoldet afmonteres ,det tager lidt tid men kan lade sig gøre manifold/kat løsnet ved for rør og manifold løsnet ved topstykke og trukket så langt tilbage som muligt, så kan det faktisk godt afmonteres , og her er tale om det ``bagerste``topstykke.
Hvis du har mulighed for at løfte bilen fra jorden ( lift ) ville det være noget letter at lave.
Man kan skrue motorophæng ``forrest`` på motoren og ophænget på gearkassen og tippe motoren lidt frem ,husk det kræver at man er lidt forsigtig med opklodsning Af motor og gear.
Det er da også noget mærkeligt noget at ven de motoren forkert:side:
Hvis man havde tid og penge kunne det være meget sjovt at prøve at vende motoren rigtigt `` på langs`` og så lave baghjulstræk på en 156``er bare for at prøve det:whistle:
Fantastisk Flemming - tak for dit svar - jeg vidste at det kunne lade sig gøre. Så er det bare om at smøje ærmerne op. Heldigvis sad boltene på forreste manifold ikke særlig godt fast så man kan håbe det samme gælder bagerste.