Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: En mere end almindelig dyr JTS 2.0 16V i en 156'er

Sv: En mere end almindelig dyr JTS 2.0 16V i en 156'er 25.03.2015 07:44 #17812

Jesper Jensen skrev:
Jesper B. Andersen skrev:
Hej Peter

Den har altid fornøjet sig med Selenia Racing. Ikke noget jeg selv har valgt, men det har det autoriserede værksted, og jeg er vist ikke klogere end dem på det felt...

Hvor store olieskiftintervaller kører du med? Jeg mener der er kommet en servicebulletin fra Alfa Romeo til værkstederne hvor det anbefales at skifte olie for hver 10 tkm, hvis man benytter Selenia Racing. Er der andre der kan bekræfte mig i det?
På den anden side, hvis motoren kører upåklageligt....

Jeg har kørt 165.000 km i bilen på 11 år, og bilen får skiftet olie hvert år i januar - så jeg har i gennemsnit kørt 15.000 km pr. olieskift.

Sv: En mere end almindelig dyr JTS 2.0 16V i en 156'er 20.05.2015 20:13 #18485

Jeg tænker at det er tiden for en afrunding.

Efter fire nye tændspoler og 6 tanke i serie med tilsætning af BellAdd ServiceRens 1B+ (ca. 550 kr.) er motoren blevet livligere med en motorgang der er blevet markant mere jævn. Faktisk er cylinder "misfire"-fejlen blevet meget svær at provokere frem og det er igen blevet en fornøjelse at køre 2.0 JTS.

Hvad har haft størst effekt, BellAdd eller tændspolerne? BellAdd vil jeg mene, da tændspolerne blev skiftet først og kun havde en mindre effekt; medens månederne med additiv til benzinen har demonstreret en løbende forbedring.

Konklusionen, dyser med mere har været kokset til og motoren har simpelthen haft svært ved at ånde.

Ved lejlighed vil jeg sætte en motortester på og aflæse effekten på lambda-sonde udlæsningen.

Sv: En mere end almindelig dyr JTS 2.0 16V i en 156'er 21.05.2015 07:23 #18490

Det med Bell Add tror jeg osse jeg vil prøve.
Min melder ingen fejl, men der er tydelig "random misfire"

Anders Johansen skrev:
Jeg tænker at det er tiden for en afrunding.

Efter fire nye tændspoler og 6 tanke i serie med tilsætning af BellAdd ServiceRens 1B+ (ca. 550 kr.) er motoren blevet livligere med en motorgang der er blevet markant mere jævn. Faktisk er cylinder "misfire"-fejlen blevet meget svær at provokere frem og det er igen blevet en fornøjelse at køre 2.0 JTS.

Hvad har haft størst effekt, BellAdd eller tændspolerne? BellAdd vil jeg mene, da tændspolerne blev skiftet først og kun havde en mindre effekt; medens månederne med additiv til benzinen har demonstreret en løbende forbedring.

Konklusionen, dyser med mere har været kokset til og motoren har simpelthen haft svært ved at ånde.

Ved lejlighed vil jeg sætte en motortester på og aflæse effekten på lambda-sonde udlæsningen.
Sidste redigering: 21.05.2015 07:23 af Peter Blomstrøm.
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark