Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Nye bøsninger?

Sv: Nye bøsninger? 11.06.2015 08:16 #18732

Kødbenet, er det sådan et her Kødben

Jeg kan ikke sige hvor lyden kommer fra.
Det lyder som om at lyden er over det hele.
Bilen kører som den hele tiden har gjort, den er fast i undervognen og
den sejler heller ikke. Det udelukker vel støddæmpere og fjedre?

Jeg kan ikke mærke noget, når den skramler.

Kan det være bøsningerne på krængningsstabilisatoren foran?

Sv: Nye bøsninger? 11.06.2015 08:44 #18733

Jeg kan heller ikke mærke nogen forskel på bilen's køreenskaber den er lige så stabil som den plejer at være, den var til periodisk syn sidste år da synsmanden gjorde mig opmærksom på den utætte støddæmper og nu her da vi er begyndt at køre i den, er den begyndt at lave de dunke lyde har du undersøgt om dine støddæmpere er utætte ??? for eksperterne mener at hver anden bil køre med defekte støddæmpere
dette var også bare et forslag
Med venlig hilsen Søren

Giulia 952 2019
Spider 916 1996
Sidste redigering: 11.06.2015 08:54 af Søren Grøndberg.

Sv: Nye bøsninger? 11.06.2015 09:12 #18734

Hej Marc.
Ja det er dem, jeg mener. Prøv at afmontere et led ad gangen og kør en tur, så hører du, om du har ramt rigtigt. Bare skrue leddet af i den ene ende. Det var sådan jeg fandt ud af det.

Jørn.

Sv: Nye bøsninger? 11.06.2015 10:10 #18735

Jørn Sejr Dybro skrev:
Hej Marc.
Ja det er dem, jeg mener. Prøv at afmontere et led ad gangen og kør en tur, så hører du, om du har ramt rigtigt. Bare skrue leddet af i den ene ende. Det var sådan jeg fandt ud af det.

Jørn.

Du kan også give et lille sprøjt WD40 på et led ad gangen - når lyden forsvinder er der "bingo"
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Nye bøsninger? 11.06.2015 10:12 #18736

Søren Grøndberg skrev:
Jeg kan heller ikke mærke nogen forskel på bilen's køreenskaber den er lige så stabil som den plejer at være, den var til periodisk syn sidste år da synsmanden gjorde mig opmærksom på den utætte støddæmper og nu her da vi er begyndt at køre i den, er den begyndt at lave de dunke lyde har du undersøgt om dine støddæmpere er utætte ??? for eksperterne mener at hver anden bil køre med defekte støddæmpere
dette var også bare et forslag

Når de fabriks monteret støddæmpere er 80-100.000km gamle er absolut udskift bare - der er tydelig forskel på bilens køreegenskaber når der bliver monteret et sæt nye dæmpere
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Nye bøsninger? 11.06.2015 11:30 #18738

Ved ganske alm. kørsel, hvor asfaltbelægning er god kan vi faktisk ikke mærke forskel og der er heller ikke nogen mislyde af nogen art, måske fordi bilen er sænket ????
Det er klart skal der køres ræs mærkes det jo nok, men mislydene kommer når vejen blive ujævn, og det er selvfølgelig fordi støddæmper ikke kan stabilisere hjulet, og så begynder det at hoppe i stedet for at blive holdt til vejbanen
Med venlig hilsen Søren

Giulia 952 2019
Spider 916 1996
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark