Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Fejl i systemet

Sv: Fejl i systemet 30.07.2015 20:09 #19231

fase forstiller er slidt hvis den laver tik lyde når du starter den kold ,der sidder og så en el ventil i top der styre den ,,,,,, fiat tester på det print du viser er der en fejl kode man kan også komme længer ind i fejl med fiat tester .... det samme med den anden fejl på med fiat tester det er for dyrt bare at gætte .det kunne da være spænden og se hvad for dele de ville udsk............. hvis faseforstille skal udsk skal der et tandrem sæt på og en vandpumpe og div pak dåser skal også udsk..... jeg har en ny forstiller hvis du skal bruge en

Sv: Fejl i systemet 02.08.2015 12:35 #19251

Hej Carsten

Hvad er en fase forstiller og en MAF ? Hvad er prisen ?
Hvad bruges den til ? Alle de tekniske betegnelser må i gerne forklare nærmere

Sv: Fejl i systemet 02.08.2015 15:45 #19252

Erik har i tidligere post beskrevet hvad en MAF og en fase forstiller er.

MAF står for Mass Air Flow
MAF'n er den komponent der giver motor styring information om den luftmængde motor suger ind

Fase forstilleren ændrer timingen af indsugningsknastaksel for at give motoren en bedre performance.

Faseforstilleren kan, når den bliver slidt larme en smule med koldstart og vil blive skiftet samtidig med et tandremsskift hvis dette er tilfølfet

Sv: Fejl i systemet 02.08.2015 19:37 #19253

Fase forstiller sidder i enden af knast aksel ....... Den de kalder en maf er en luftmase måler på dansk ,der findes mange forkortlser her på den side ,sender en mail med mit Telenr
Sidste redigering: 04.08.2015 17:28 af Carsten Dalgaard.

Sv: Fejl i systemet 02.08.2015 22:52 #19257

Jeg kan se der er en fejl på bremsekontakten.
Har du bremselys i alle stoplygterne.
Der findes Alfa / Fiat biler der går i nødprogram hvis stoplyset forsvinder.
Det kan meget vel være derfor den lyser fejl på motoren .
Mvh Flemming.

Sv: Fejl i systemet 04.08.2015 07:48 #19265

Jeps, der er bremselys i alle stoplygter
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark