Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: El problemer

Sv: El problemer 09.04.2016 22:27 #21928

Så nu virker det igen. Fejlen var åbenbart at finde ved rattet.
Jeg fjernede beklædningen rundt om rattet, 3 skruer til den i bunden og 2 skjulte skruer til den øverste.

Jeg afmonterede de fire multistik og det blå relæ (3 ben). Jeg testede relæet, første gang sagde det ikke noget, anden gang sagde den klik. De fire multistik så fine ud. Satte det hele på igen. Koblede batteriet til igen - det virker yeees!!
Alfa Romeo 159 SportWagon 1.9 JTDm

ex.
Alfa Romeo 156 SportWagon 2.0 T.Spark

Sv: El problemer 03.06.2016 10:25 #22530

Hej

Min 156 2,4 JTD SW fra 2000 fik pludselig en lang række problemer - dvs. alt muligt der ikke virkede: elruder, blinklys, kabineblæser, viskerarme osv. Vinduerne var helt nede i det varme vejr, så det skulle gerne fixes hurtigt....

Det viste sig at være bundstykket i tændingslåsen, der var i udu (tak for indlægget her). Jeg fandt dog ud af, at jeg kunne dreje nøglen en smule tilbage, efter at have startet motoren - lige nok til at få forbindelse igen i bundstykket og rulle vinduerne op, uden at motoren stopper. På denne måde kan jeg køre, indtil jeg får det nye bundstykke.

Bh Peter

Sv: El problemer 04.06.2016 11:20 #22534

Jeg kan også melde mig i koret her (2001 2,0TS SW). Hos mig var det bundstykket i tændingslåsen, og desværre også det bagerste af multistikkene, der var forvitret.
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark