Nu skal livet jo heller ikke gå op i bekymring for, hvad det koster at leve.
Det ses jo, at du er en ”rigtig” forælder, der virkelig ønsker det bedste for junior – og sikkert heller ikke er ”bleg for” at yde et økonomisk bidrag, hvis det er nødvendigt. Desuden kan man jo udstyre ham med en værkstedsmanual, adresserne på de nærmeste ophuggere og evt. adgang til at låne et sæt værktøj. Personligt kørte jeg Alfa 33 ie gennem hele mit studie på universitetet, ved bla. selv at lave service og reparere de få småting, der gik i stykker (ganske vist havde jeg haft bil en hel del år forinden, så forsikringspræmien var temmelig lav)
FORUDSAT, at det er den samme sorte Alfa 156 TS, som på fotoet, ses det hos Trafikstyrelsen, at bilen sidst er synet i AÙG 2016 (men jeg er i øvrigt enig med Mikkel Lund):
selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/Sider/r...ter.aspx?Reg=ak49720
Bemærk, der er en ”servicebemærkning” i 2016 om overfladerust på bremserør, men KM-tallet, der er oplyst, ser realistisk ud i forhold til synsrapporterne.
Lige nu er der ikke tinglyst nogen hæftelser på bilen :
www.tinglysning.dk/t/#/top/forespoerg/bilbogen/search
www.tinglysning.dk/t/#/top/detaljer/
ePER giver lidt problemer pt., men oplyser dog følgende om bilen (i hvert fald ud fra det stelnummer, der kan hentes fra Trafikstyrelsen – via det viste reg.nr.):
” T7 - 156 BENZINA (1997-2002)
116.425.0.0 - BN 2.0 TS 16V CF3 DISTINTIVE
Engine: 2447408 Vehicle: 00399091 Prod. date: 6/3/2001.”
Rattet ser lidt ”træt ud”, og det oplyses ikke i annoncen, hvornår tandremmen er skiftet.
Personligt ville jeg dog også kikke på diverse andre salgssider, som fx
www.dba.dk. www.biltorvet.dk www.autouncle.dk
mfl. for at sammenligne priser, KM osv. Det er god ide at kikke på nogle stykker – og påregne at evt. skulle til den anden ende af landet for at finde ”den rigtige”.
Jamie Porter’s ”Buyers Guide” er desuden god at have i baghovedet :
www.alfaworkshop.co.uk/alfa_156_buyers.shtml
Mht. forsikring er der jo desuden en mulighed for, at der er en del penge at spare, hvis man prøvede at finde en 1,6'er i stedet for en 2,0