Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Lufte ud i kølesystem

Lufte ud i kølesystem 08.04.2019 14:02 #30010

Som ny ejer af dette mærke, er der så nogen der kan hjælpe mig, med hvordan jeg lufter ud i købesystemet

Syntes ikke jeg kan finde nogen udluftningsventil
Sidste redigering: 08.04.2019 14:04 af Stefan Aage Nielsen.

Sv: Lufte ud i kølesystem 08.04.2019 14:21 #30011

Hej Stefan

Jeg tror, at spørgsmålet er det man kan kalde en klassiker her på siden, så du kan prøve at scrolle gennem ældre opslag. Rygtet går på, at der findes en udluftningsskrue øverst på køleren. Jeg ved ikke mere specifikt hvor.

Vær obs på, at der kan være monteret en uoriginal køler på din bil. Jeg købte selv en uoriginal køler hjem fra Tyskland sidste år. Jeg er selv lidt i vildrede om, hvor jeg skal finde en udluftningsskrue/ventil.

Håber det kan hjælpe.

Mvh Hans Jørn

Sv: Lufte ud i kølesystem 08.04.2019 14:34 #30012

Hej Hans Jørgen,
Må jeg spørge om du måtte afmontere forkofanger for at skifte køleren ?
Jeg skal igang med dette skift i Påsken nemig
Mh
Peter

Sv: Lufte ud i kølesystem 08.04.2019 14:42 #30013

Hej Peter

Jeg har altid afmonteret kofanger, fordi det er lettere at komme til, og fordi jeg gerne vil se, hvordan det står til med rust...
Men jeg tror, at det er muligt at afmontere køler uden at afmontere kofanger.

Mvh Hans Jørn

Sv: Lufte ud i kølesystem 08.04.2019 14:44 #30014

Ok, mange tak, det er jo en god pointe lige at kigge det hele efter når man er igang. Tak for kommentar

Sv: Lufte ud i kølesystem 08.04.2019 14:46 #30015

Tak for jeres svar, det altid godt med nogle som har lidt mere forstand på et mærke der er nyt for mig.

noget jeg lagde mærke til, hvilket også er grunden til jeg tror at der skal luftes ud, er at under en længere kørsel, går væsketilstanden langt ned under minimum, men efter jeg har haft slukket motoren og ladet den køle, går den direkte tilbage til mellem min. og max. jeg har haft den stående på tørt underlag, og tjekket alle de steder jeg lige kan komme i tanke om, og den er ikke utæt.

Men det er vel ikke normalt, og jeg har ret i at det luftlommer i systemet ?
Sidste redigering: 08.04.2019 14:56 af Stefan Aage Nielsen.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark