Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Fartpilot og mere lyd

Fartpilot og mere lyd 15.06.2019 11:02 #30240

Hej med jer

Jeg er netop blevet ret glad ejer, af en af bilerne på min bucket list, nemlig en Alfa Romeo 156.
Bilen er næsten 100%, super sund overalt og meget velkørende.

Jeg overvejer følgende opdateringer, og vil høre jer hvad i har gjort med jeres biler.

min bil: Alfa Romeo 156 - 2.0 tspark 150 hk (2001)

Fartpilot: Er det en stor og dyr operation, for så er det ikke nødvendigt. Blot en lækker tilføjelse, hvis bilen er forberedt til det osv. Kan man, og hvem kan? Evt pris?!

Motorlyd: Giver det mening at sætte et KN filter i sådan en? Den lyder dejlig som den er, men jeg drømmer og lidt mere 16v brummen, uden at det larmer!

Autostereo: Der sidder pt en blaupunktradio i bilen, som muligvis er stardart. Jeg kunne godt tænke mig at opdatere med en 1 din unit, som kan tage imod telefonopkald osv. Nogen der har erfaring med det, i sådan en alfa?

Håber at høre fra jer

bedste hilsner

Dan Hjernø

Sv: Fartpilot og mere lyd 16.06.2019 15:06 #30244

I mine gamle 156'ere, som jeg havde fra 1999 til 2005, monterede jeg en Blaupunkt radio (vistnok en Amsterdam model) med telefonfunktion og CD skifter. Den krævede blot et ekstra SIM kort, som samtidig fungerede som nøglekort/tyverisikring. Det fungerede udemærket og blev sidenhen genbrugt i en gammel Range Rover de næste ti år.

Mon ikke man kan finde noget lignende i dag, også med DAB funktion?

Sv: Fartpilot og mere lyd 16.06.2019 21:19 #30247

Fartpilot koster hurtigt 3k, hvis der er trukket ledninger.
KN filter er OK, men pas på med at give det for meget olie, det dræber luftmassemåleren.
Radio med DAB og bluetooth kan fås for små penge fra fx Alpine og er længder bedre end Blaupunkt ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Fartpilot og mere lyd 17.06.2019 04:40 #30249

Hej Dan.

Velkommen i klubben

Din 156'er skulle være forberedt til fartpilot. Du kan evt skrue plastdækslet under rattet af ,3 stk mener jeg ,hvis der der sidder et hvidt stik ,der ikke sidder noget i ,er det stikket til fartpiloten.
Jeg monterede selv min,som jeg købte brugt,på en lille halv time. Du skal hverken fjerne air-bag eller rat.Husk at frakoble batteriet.

Har set et medlem fra Dragør på handelspladsen som sælger,husk at få plastdækslet med ,der er jo lavet hul til fartpiloten
Eller en ophugger er en mulighed.

Jeg fik osse en Alpine installeret i min ,det spillede bare.

Så Go fornøjelse med projektet.

Venlig hilsen
Mugge
Sidste redigering: 18.06.2019 04:36 af Mogens Kirkegaard Thomsen.

Sv: Fartpilot og mere lyd 18.06.2019 12:06 #30250

Mht til mere lyd fra bilen, så kan en sportsudstødning fra SuperSprint hjælpe. Har jeg selv haft på en 75 2,0TS. Og det gav en god dyb brummen.
Der er selvfølgelig masser af mærker derude og masser af meninger om, hvad der er bedst. Personligt er jeg ikke til Ragazzon, som mange ellers anbefaler, da jeg synes, at den er for "skinger" i de høje omdrejninger.
Nuværende: Højbenet kinesisk svensker
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0, Alfa Romeo Giulia Edizione, Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Fartpilot og mere lyd 19.06.2019 21:09 #30255

Så vidt jeg kan se af omtalte foto, er der kun to af de tre "stilke". Personligt kan jeg få øje på kun en lyskontakt i venstre side, men ingen betjening til cruise control.
Om bilen direkte er forberedt til det, tvivler jeg personligt meget stærkt på.

Under alle omstændigheder: Afmonter aldrig airbag’en – eller kablerne til den - uden at batterikablet er afmonteret først. Flere siger endog, at man altid skal afmontere kablerne 15-20 min. før man overhovedet rører en airbag.
En sprængladning er jo altid ”Molto pericoloso!” og flere beretter på alfaowner.com om, at de har fået ansigtsskader pga. at airbagen pludselig er gået af under kørslen, – endog flere dage efter, at man har haft den adskilt.
Sidste redigering: 19.06.2019 21:10 af Peter Engholm-Pedersen.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark