Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Sprinklersystem utæt - Xenonlys

Sprinklersystem utæt - Xenonlys 27.03.2012 18:28 #6979

Mit sprinklersystem er mildt sagt drilsk - og taber med tilsyneladende uforudsigelige mellemrum al sprinklervæske.

Jeg har Xenonlys og derfor forlygtespulere, og min normale og udmærkede alfamekanikus, Morten Juel, hævder, at det alene skyldes en elendig forlygtespulemekanisme (som det så altså ikke nytter at skifte). For et par år siden pressede jeg ham til at opfinde en gammeldags vandlås, så vandspildet fra den hævdet uduelige forlygtespuler kunne reduceres. Det hjalp et stykke tid, men nu er problemet tilbage igen.

Nu bruger jeg indimellem ikke min bil ret meget. Den kan stå en uge uden at blive kørt, og det virker ærlig talt noget mystisk: Som regel har den så tabt sprinklervædsken, men ikke altid - og det er småirriterende at ville vaske en uges støv væk og så åh nej, nu igen.

Har andre med Xenonlygter oplevet noget lignende? Er Forlygtedimserne virkelig så dårlige, som Morten vil gøre dem til?

Han er ellers en ret ok mekanikus, men lige på dette område virker han lidt treven...

mvh Ole

Sv: Sprinklersystem utæt - Xenonlys 27.03.2012 18:45 #6980

Det er en kendt fejl, både at lygtevaskerne er ualmindeligt ødsle og at de kan være utætte.
Løsningen er at få dem blændet, funktionen er i bedste fald tvivlsom uanset.
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Sprinklersystem utæt - Xenonlys 27.03.2012 22:02 #6985

Jeg havde samme problem på min 156 da den var ny (også med xenon og forlygtespulere) Car Centre fixede det for mig, og det kom aldrig igen. De monterede simpelthen forlygtespulerne ca 0,5-1 cm højere oppe i kofangeren. Det kunne ikke ses udefra.
Problemet er at når du har brugt spuleren 1 gang, så hopper den ikke helt på plads igen, og derfor kommer den O-ring der skal holde det tæt heller ikke helt på plads igen. Og først så lækker den bare lidt, derefter går den helt i stykker.
Mvh
Arvid
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Fiat 500 1,3 mjt '08
Tidligere
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Alfa Romeo 156 1,9 jtd 16v '04
Alfa Romeo 75 3,0 V6 '90
Alfa Romeo 145 1,6 T-Spark 16v '98
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder