Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Problemer med fartpilot løst

Problemer med fartpilot løst 20.12.2008 09:10 #864

Kære alle,

Problemerne med min fartpilot er løst. Det viste sig, at den dims, der sikrer, at fartpiloten slår fra, når der bremses, havde sat sig fast.

Jeg er utrolig glad for min nye 156 2,0 og har ikke fortrudt, at jeg skiftede min 1,8 ud. Jeg fik den målt og chiptunet hos Per M. Han målte imidlertid den kun til 145 hk - men sagde, at det skyldtes, at abs systemet slår til og forhindrer, at målingen går højere op. Har I nogen erfaringer med det? Peter fra ALfastumper har tidligere skrevet, at det kan skyldes sod i dyserne og carbonophobning på udstødningsmanifolden.

Herudover har jeg kun et mindre - men irriterende problem. Under kørsel er der en konstant svag raslen eller snarere knitren fra loftet i bilen. Det er ikke så højt, men jeg er ved at blive sindssyg af at høre på det.

Har nogen af jer oplevet det samme - og har I et bud på, hvad det kan skyldes?

Mange julehilsner

Thomas A.

Sv:Problemer med fartpilot løst 20.12.2008 16:09 #868

Tillykke med 2,0 TS'eren
Fejl med ABS skal du nok få et værksted til at kikke på.

Knirke lyde: du skriver ikke hvor gammel din 156'er er, men knirkelyde skylde meget ofte de små plast. "stifter" bliver slidt, og derfor ikke binder så godt fast i hullerne.
Prøv at trykke på de områder der knirker (ikke for hårdt;) )
Så prøv at udskifte de plast stifter der holder pladen og evt efterspænd bolte/møtrikker - det kan være alt fra loftplader til selve instrumetbordet. - go'arbejds lyst, det skal nok lykkedes:)
mvh
oo=v=oo
Vernon p.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv:Problemer med fartpilot løst 20.12.2008 22:41 #869

Tak for svaret. Jeg forstod ikke på Per M., at der skulle være noget galt med abs systemet - blot at det slog til på et givet tidspunkt på rullefelt. M.h.t. støj fra loftet stammer det fra et sted lige over førerens hovede. Bilen er fra august 04 og har kørt 94 t. km. Jeg ved ikke, hvordan man kommer til loftpladerne. Må jo kræve, at man fjerne beklædningen, hvilket overstiger min formåen. Men, mit værksted må jo kunne klare det.

mvh

Thomas A.

Sv:Problemer med fartpilot løst 23.12.2008 18:49 #874

På min RST er der også lidt knirken lige der, hvis man lytter efter virker det som om at det kommer lige omkring toppen af midterstolpen, tror at man kan komme til ved bare at fjerne plastdækslet der, men det kræver at man også kan få skruet holderen til selen ud og har ikke lige kigget efter hvordan man gør det...
Jeg har også haft noget fra højre side helt fremme, det løste jeg ved at løsne plastdæksel på a stolpen og så sætte noget gaffa tape oppe i hjørnet
Mvh
Arvid
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Fiat 500 1,3 mjt '08
Tidligere
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Alfa Romeo 156 1,9 jtd 16v '04
Alfa Romeo 75 3,0 V6 '90
Alfa Romeo 145 1,6 T-Spark 16v '98
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder