Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Diverse manglende lys , instrumentbord, baglygter

Diverse manglende lys , instrumentbord, baglygter 25.06.2023 17:37 #33844

Jeg havde fornyelig min Spider 916 en tur hos autolakering. Da jeg efterfølgende flere dage senere kører aftentur konstaterer jeg manglende lys i tågelygter ( kofanger har været afmonteret). Derudover intet lys i diverse instrumenteralrså den grønne illumination (speedometer, klima og ur/benzin og temp og handskerum Alle instrumenter virker og der er også lys i elrudekontakt,forlys og kabinebelysning. Hvad pokker er der galt. Har kigget lidt på sikringer i kabinen men fandt ikke nogen defekte der kan være nogen jeg ikke har fundet andetsteds i bilen.

Sv: Diverse manglende lys , instrumentbord, baglygter 01.07.2023 19:25 #33849

Min oplevelse er, at fejlfinding på el-systemet på ældre Alfa’er kan være lidt af et mareridt

På Alfa 156 er en stelforbindelse - i flg. diagrammet også til instrumentlyset - placeret i passagersiden, bag sidebeklædningen foran fordøren i form af en kabelsko monteret med en bolt – ligesom alle de andre jord/stelforbindelser. Prøv evt. at se, om den også findes på 916'eren og hvis den gør så kontroller forbindelsen for ir /rust og fastspænding.

Derudover er instrumentlyset - på 156 - styret af et ”tachiometer”, som angiveligt skulle være placeret bag O-tælleren, hvor forbindelsen kan være dårlig i et af de mange stik.

Yderligere kunne en fejlkilde være lysdæmperen til instrumentbelysningen.
Om det samme er tilfældet med på Tipo 916, kan jeg ikke garantere, men måske er det et forsøg værd…
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.06 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark