Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Auto El værksted søges

Auto El værksted søges 26.10.2023 09:51 #33961

Jeg har stadig problemer med manglende lys i alle mine instrumenter samt baglys/kørelys/tågelygter på min 916 Spider årgang 2000. Er der nogen herinde som kender et godt værksted der virkelig ved hvordan man griber elproblemer an og som måske kender lidt til vores mærke. Er åben for alle forslag eventuelt erfaringer. Jeg bor jo på Sjælland men er åben for alt indenrigs.

Sv: Auto El værksted søges 26.10.2023 16:58 #33962

Jeg kender ikke et værksted to Sjælland der er god til EL i en Spider

Men mangler du andet end det du nævner?
Er der nærlys, lang lys?

Jeg formoder at du har tjekket diverse sikringer

F15 (10A) sikringen leverer strøm til instrument belysningen, tåge lys og nær/lang lys kontrol

Men F15 er også til kontrollen til EL ruderne.
Virker de?

F15 er den øverste sikring i venstre række med 7 sikringer i sikringsboksen.

Har du downloaded værkstedsmanualen fra:

www.totallyalfa.com/downloads/

Eller eventuelt fra min dropbox
www.dropbox.com/scl/fi/401zm9okzr6a1p8ma...uajx9n2j9st&dl=0
Sidste redigering: 26.10.2023 17:10 af Henrik Leegaard.

Sv: Auto El værksted søges 27.10.2023 12:48 #33964

Tak for dit svar Henrik. Jeg må tjekke sikringerne igen. Tågelys bag virker, jeg kan høre relæet klikke. Sideruder ok og afviserblink ligeledes ok. Fjernlys ok. Kan der være nogle relæer der styrer instrumentet belysningen jeg skal ligge på. 2 personer har haft bilen i deres hænder: Autolakeren som havde kofangeren af og han siger at det var helt ordinært med Multi stik i højre side der ikke voldte nogen problemer ved af og påmonteringen overhovedet ( stikket der forsyner lygteornamentet på kofangeren med tågelys,sideblink og kørelys). Nu er det kun side blinket der er ok. Derfor kan autolakerennjo godt være kommet til at trække i nogle af ledningerne. Senere kom Carcentre til og Casper derude havde udfordringer med tomgangsregulatoren. Kan han være kommet til at nulstille noget via OMD stikket? Uheldigvis opdager jeg først det manglende instrumentlys da jeg jeg har været på begge værksteder, så hvem skal klynges op på fejlen jeg nu selv må financiere. Det er lidt op ad bakke.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark