Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Speedometer problemer 33 16V ´91

Speedometer problemer 33 16V ´91 24.07.2013 17:43 #10563

Efter en periode med ustabilt speedometer (der kunne løses med et venligt klap på instrumenthuset), er mit speedometer nu gået helt i stykker.

Til morgen kunne det ikke "klappes" igang. På vejen hjem hoppede nålen op på 220 km/t og blev der, selv om jeg holdt stille, og der bredte sig en duft af brændt elektronik.

Efter total adskillelse er det ganske nemt at se de 2 komponenter der har været rødglødende. En modstand og en transistor på et lille print bag speedometret.

Så et godt forsøg vil være at skifte disse. Problemet er bare at modstanden er så forkullet at jeg ikke kan læse farvekoden på den.

Transistoren kan jeg nok finde noget der kan bruges.

Jeg har søgt lidt på nettet, og der er en masse skriverier om det. De når bare aldrig frem til at offentligøre størrelsen på modstanden.

Så, er der nogen der har repareret noget lignende og kender værdien på modstanden, eller har et diagram hvor elektronikken ved speedometret er vist i detaljer ?

Eller evt ligger inde med et afmonteret instrumenthus, der enten vil aflæse farvekoden på den store modstand midt på printet eller sælge printet til mig ?

- Willy
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark