Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33?

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 13.03.2013 22:16 #9188

Recaro sæder i god stand er sjældne og enten meget dyre eller slidt igennem. Aftermarked sportssæder er sikkert billigere. 16v kabiner lignede Recaro men holdt ikke særlig godt og er glatte. Imola sæderne med alfatex og "dellæder" sidder man skruet relativt godt fast i, men holder heller ikke for godt. Forsæder fra Alfa 75 kan i øvrigt skrues nemt i 33.

De kritiske steder gennemgås i 33 div. artikler - og der er mange...

Elegance.Ok, det er samme model som min reservedelsbil der har kørt i München. Apropos sydtyske biler, så tro ikke på skrønen om at de ikke bruger salt. De hælder masser af salt ud. Ved ikke med Schweiz dog? Så på en umiddelbart fin 33 16v i Augsburg forrige sommer. Inderskærme og baggagerum var helt væk!

Du må være lidt tålmodig og holde udkig. Og holde kontakt med Steffen - han plejer at vide hvad der er på markedet og værd at købe når det gælder 33

I Skallebølle har Kasper totalrenoveret en 16v de sidste år. Den er perlemorshvid!.. De plejer så ikke at forære noget væk, men den er sikkert lavet rigtig fint.

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 14.03.2013 13:09 #9192

Så har jeg fået stelnummeret:

VIN: ZAR907000058330506

Når jeg søger på Eper, kan den ikke finde den, da der åbenbart er et ciffer for meget. Er der andre steder, man kan tjekke sådan noget?

Hvis Steffen ville sige til, hvis han faldt over noget, ville det være fantastisk!
Nej, jeg har lært lektien omkring at købe med hjertet i stedet for den øverste halvdel.

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 14.03.2013 17:17 #9193

Hvis du fjerner 3 tallet kommer der noget frem. Det er så en 1,3er. Måske du skulle skrive til ham igen

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 14.03.2013 20:28 #9194

Så har jeg fået det korrekte stelnummer: ZAR90700005833506

Så vidt jeg kan se via Eper, er den god nok. Den er født som en 1,7 16V i en USA / Elegance-udgave. Men der står intet om QV. Måske er det der, den ligger?

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 14.03.2013 22:12 #9195

Jep det er en 16V. Det er en elegance model som aldrig er solgt i Danmark. Det er ikke en QV. Så er det bare at håbe at der ikke er grimme overraskelser hvis du kører helt derned for at kigge på den

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 16.03.2013 13:42 #9209

Ja, sådan er det jo altid med sådan noget, der står så langt væk. De virker nu reelle nok, men det gør sælger jo altid:dry:

Jeg har fået fortalt, at bilen har haft to ejere og at den seneste ejer havde den i 17 / 18 år. Det er jo et godt tegn. Jeg er ydermere blevet lovet et billede af bagagerummet under gulvet og forhåbentlig også af vognbunden.

Steffen: Er der nogen mekanisk forskel på Elegance VS. QV-modellen?

Nu har Flemming jo for nylig udråbt dig til lidt af en ekspert i, hvad der er pengene værd, når det kommer til 33 Derfor vil jeg rigtig gerne høre, hvad du tænker om denne?

Min erfaring med 33. og Boxere er som sagt yderst begrænset.
Tid til at oprette siden: 0.25 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark