Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33?

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 12.03.2013 19:47 #9164

Okay Steffen. Ja, tragte ville jeg så gå efter i stedet for. Er det svært/ en større operation at skifte motorstyring VS. karburator?

Da det er en bil, jeg skal have som sommer -/ trackdaybil, skal den være fin og fri for rust. Jeg skulle gerne kunne beholde den i mange år

Men hvis man kunne finde en, der måske allerede havde nogle af de rigtige stumper, gul koni f.eks. ville det da være et stort plus.
Jeg er studerende, så pengene er desværre små, men budgettet er 20-30.000 inklusiv evt. reg.-afgift.

Om det bliver muligt at få fat i til den pris, vil tiden vise.

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 12.03.2013 20:24 #9166

Hej. Ved konvertering til karbs skal du ud og finde nogle indsugningsmanifolde. De skal special laves da de ikke findes fra fabrikken. Dertil et sæt dobbelte karbs minimum 40mm. At finde en original 16v i god stand og med pæn lak bliver svært på dit budget. De er ved at være rigtig sjældne. Især i god stand

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 13.03.2013 00:22 #9169

Du kan læse om 33 og andre Alfaer i de gamle klubblade. I jubilæumsnr. Fra 2005 er der index over modelartikler og dæk/fælge tabeller. De kan downloades her på klubsiden. En del kan også fås hos redaktøren.
Der er vist stadig en yderst velholdt 33 1.5 ie til salg her på siden. Ang. karb. konvertering, så havde Kitcar Lasse lavet nogle og solgte. Jeg har hørt at man kan montere motorstyring fra Imola modellen, som har spjældpotentiometer, på 16v og få det samme som dyr karb. operation. Har ikke prøvet:-) Jeg ville kontakte Cavis som racer 33 og sikkert har noget til salg.