Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Alfa 164 kan ikke starte?

Alfa 164 kan ikke starte? 27.06.2020 13:53 #31635

Kære Alfa Klub

Jeg håber, der er nogen herinde, som kan hjælpe mig - enten med en videreformidling af kontakt til værksted/fagmand eller via et telefonopkald.

Jeg har netop anskaffet mig en 164 3,0 V6 fra 1991. Problemet er, at jeg ikke kan få den til at starte. Vi har brugt en del timer allerede på at fejl-finde, og vi er kommet frem til følgende:
- Benzinpumpe virker ved permanent strøm fra batteri, men ikke under normale omstændigheder. Dette er tjekket ved at sætte direkte strøm fra batteriet til pumpen. Desværre virker benzinpumpen ikke, når det almindelige stik sættes på.
- Relæerne burde virke. Vi har som sagt fået gang i bilen ved at sættes direkte strøm på benzinpumpen, men kun da vi byttede rundt på motorstyringsrelæet og benzinpumpe-relæet. Når tingene er sat på som normalt kan vi ikke få gang i bilen. Derfor har vi en mistanken om, at der er gået et relæ.
- Sikringboks er tjekket, og der ser ret fint ud. Desværre får vi kun ca. 10,00 volt ud, når der er tænding på. Når tændingen slukkes får vi 12 volt. Er dette normalt?

Hvad skal være mit næste skridt? Jeg tror desværre mine kompetencer stopper her, så jeg skal bruge lidt hjælp for at komme videre.
Som nævnt ovenfor så vil jeg meget gerne finde en løsning enten via mekaniker eller via hjælp fra jer. Findes der mon en 164-ejer her i klubben, som kunne tænke sig at drikke en øl/sodavand, mens vi kigger på det.

Vh Casper S, Kastrup/København, Tlf. 40745986

Sv: Alfa 164 kan ikke starte? 27.06.2020 20:01 #31636

Velkommen til forummet

Det lader til, at der er tvivl om de 2 relæer i din bil, så det kan nok betale sig at udskifte begge 2. Klikker de, når tændingen sættes på? Benzinpumpen skal køre i et par sekunder, men hvis de ikke klikker, er der i hvert fald et problem.

Det nemmeste vil nok være at køre herhen www.car-centre.dk/

De har godt styr på Alfa Romeo og bør kunne løse det.
Alfa Romeo 164 Q4 - 1994
Alfa Romeo 4C - 2015
Alfa Romeo Spider 3.0 24V - 2001
Lancia Thema 8.32 - 1989

Sv: Alfa 164 kan ikke starte? 27.06.2020 20:43 #31637

Kære Allan

Mange tak for dit svar. Ja det underlige er, at når man bytter rundt på relæerne, så kan man godt få liv i den, men ellers ikke.

Jeg har købt et nyt (brugt via eBay) hjem via Tyskland, for dem fra Thansen virkede ikke. De åbner vist desværre ikke kun for en kanal, hvorimod de originale åbner to kanaler samtidigt. Jeg prøver derfor at skaffe de originale i stedet.

Men jeg kører ud til Car Centre. Jeg kan fra tidligere Forum indlæg se, at han er manden, man skal gå til. ????

Jeg ser frem til at møde jer i fremtiden på diverse træf, forhåbentligt med en kørende 164 i stedet for den nuværende stilstands-situation!

Vh Casper

Sv: Alfa 164 kan ikke starte? 27.06.2020 20:51 #31638

Hej igen.

Nej relæerne klikker ikke ved tænding. Der er et relæ,som klikker, men det sidder ved højre forlygte. Har ikke lige fundet ud, hvad dette er til? Men det lader ikke til, at ECU og Fuel Pump relæerne klikker.

Vh Casper

Sv: Alfa 164 kan ikke starte? 28.06.2020 08:22 #31639

Du kan registrere dig på denne side:
www.alfaromeo164register.com/

Her er adgang til diverse 164 manualer, som er en stor fordel, når man skal finde ud af, hvor tingene er i bilen og hvordan det skal skilles ad

Jeg kan ikke huske, hvad relæet i højre side er til, men det har ikke noget med brændstof forsyningen at gøre.
Alfa Romeo 164 Q4 - 1994
Alfa Romeo 4C - 2015
Alfa Romeo Spider 3.0 24V - 2001
Lancia Thema 8.32 - 1989

Sv: Alfa 164 kan ikke starte? 09.07.2020 20:45 #31676

Hej igen.

Problemet er nu fundet og løst. Efter en del timer med fejlsøgning,så har vi fundet ud af, at der var en dårlig plus forbindelse samt en ikke-eksisterende stelforbindelse ved benzinrelæet. Nu har jeg lavet en lus og trukket nyt strøm fra spolen i stedet. Da først dette blev tilsluttet,så sprang V6'eren igang med det samme. Jeg kan tage et billede, så andre kan få glæde af løsningen, hvis de oplever samme problem.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.22 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark