Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Råd om Køb af GTV6

Råd om Køb af GTV6 11.10.2019 15:16 #30648

Hej

Efter længe at have drømt om at eje en klassisk Alfa, har jeg nu solgt min klassiske mini Cooper. Drømmen var i mange år en model af den klassiske betone-coupe. Men da de er stukket af i pris begyndte jeg se mig om efter noget andet. Jeg er faldet totalt for GTV’ modellen fra 80’erne. Helst GTV6, bilen skal kun bruges til “hobbykørsel”

Da jeg har begrænset viden om bilen håber jeg der er nogle her der kan hjælpe mig med at fortælle om godt og dårligt? Har læst mig frem til de gængse ting som rust, gearkasse osv. Men er også ude efter nogle erfaringer fra jer det måske ejer eller har ejet en. Pt. Kan jeg kun finde en til salg i dk og det gør det lidt svært. Så lidt spørgmsål:

- hvor svær er den at holde kørende?
- hvad kan jeg forvente at give for et kørende eksemplar af en GTV6 (ikke renovering men med normalt slidt og problemer for den alder)?
- hvordan klare den sig i moderne trafik på længere ture?
- er der nogle der kender til andre biler til salg end den ene model her på forumet?

Mvh
Michael

Sv: Råd om Køb af GTV6 14.10.2019 20:50 #30656

Hej Michael
Jeg kan godt forstå, du er faldet for GTV6. Både den 6- og 4-cylindrede er rigtig fine biler - godt kørende, smukke og spændende opbygget.
Jeg ejede en GTV6 for år tilbage, som efter behørig rustbehandling kørte året rundt gennem flere år, uden andet end almindelig vedligehold. Det eneste der generede mig var den olietryksregulerede tandremsstrammer, som jeg aldrig fik helt tæt (jeg nægtede at montere den mekaniske strammer).
Den kan sagtens køre med i den moderne trafik, og du vil blive underholdt hele turen i et fantastisk soundtrack.
Jeg tror du skal af med kr. 100.000 - 160.000,- for gode eksemplarer, og når du nu har sat fokus, er det jo bare at væbne sig med tålmodighed og nyde "jagten".
Mvh, Steen
Før:33 1,7 QV - GTV6 - 33, 1,7 IE - 75 6V, America - 156, 2,0 - 146 1,6 - Spider 3,0 - 147 2,0.
Sidste redigering: 14.10.2019 20:51 af Steen Hansen.

Sv: Råd om Køb af GTV6 17.10.2019 04:45 #30675

Der er en enkelt til salg her på siden (min gamle). Det står ikke i artiklen, men der ligger en 3,0 i den. Og da jeg solgte den, var der en del, som skulle gøres ved den (ved ikke om han har fået det gjort - men det håber jeg med den prisstigning den har fået siden jeg solgte for et par år siden).
Når vejret var til det brugte jeg den som pendlerbil fra Helsingør til Køge (1-2 gange om ugen i sommerhalvåret), hvilket den gjorde uden problemer på trods af køkørsel samt motorvejshastighed.
Jeg fik ufattelig hilsner fra folk, som jeg passerede.

Ud over rigelige mængder benzin, så havde jeg kun almindeligt vedligehold på den. Den havde lidt rust, men ikke noget alvorligt. Det dyreste ved den var at jeg skulle betale for at have den vinteropbevaret.
Nuværende: Alfa Romeo Giulia Edizione & Alfa Romeo 156 2,5 V6
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Råd om Køb af GTV6 20.10.2019 10:00 #30699

Tak for svar og godt at høre nogle positive historier omkring bilen. Det giver kun mere blod på tanden. Der er ikke andet at gøre end at vente tålmodigt, til der kommer noget til salg. Må indrømme at min erfaring sige mig at biler af den alder der ikke står original kan give enormt meget bøvl både i synshallen, værkstedet og forsikringsmessigt. Håber derfor på at kunne finde noget relativt originalt. Men er der nogle der ved hvor mange gtv6’ere der overhovedet findes i dk? Måske gør jeg bedre i at kigge mere mod syd hvis jeg ikke skal vente for evigt på at finde en?
Sidste redigering: 20.10.2019 10:14 af Michael Hedegaard Andersen.

Sv: Råd om Køb af GTV6 21.10.2019 15:58 #30711

Jeg kan kun anbefale en gtv6, det er bare en fornøjelse hele vejen igennem. Bare vær OBS på knas med andengearet, det er et generel problem med 116 modellen. Men ellers kom forbi hvis det er, så kan du da få en tur og en snak. Så har du oplevet en og har noget at sammenligne med.
Og da jeg solgte den, var der en del, som skulle gøres ved den

Ja tak, det er snart kun en ny gang lak, så er vi i hus.
Den havde lidt rust, men ikke noget alvorligt.

nye inderskærme samt en del huller i bunden.

Sv: Råd om Køb af GTV6 23.10.2019 15:31 #30728

@Danny - hvis jeg stadig boede på Sjælland, så var jeg gerne kommet en tur forbi. Fortryder stadig at jeg solgte den
Nuværende: Alfa Romeo Giulia Edizione & Alfa Romeo 156 2,5 V6
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0 samt 2 riskogere og en tjekke.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark