Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Hvilken type benzin på Spider

Sv: Hvilken type benzin på Spider 12.03.2014 21:31 #13295

Tak skal du have. Jeg vilprøve noget Reed line i gearkassen på den gamle.
Morten, jeg synes nok der var noget kendt i din måde at formulere dig på. Prøv at udøve noget positiv indflydelse på, Bo & Jens og andre Syddanske Alfaister.
Det med forlygter, jeg fandt en stykliste over Carello lygte afdækninger på Alfa BB, men jeg kan ikke uploade på dette forum.Jeg kan godt lide dem, de vil helt sikker klæde en serie 4. Jeg gør mig miner tanker. Willie havde et link om en Californisk producent af universal afdækninger..Men der er langt til Californien. UCLA.
Jeg tror vi skal passe på at vi ikke High Jack denne tråd

Sv: Hvilken type benzin på Spider 12.03.2014 21:49 #13297

Vi high-jack´er gu´fordæmme, wen det passe wos... er det det sprog du tænker på, Bjarke ? Hvis der er nogen, der er utilfredse, må de jo pusse NASA eller hvem der ellers skulle være på os...

Jeg mener engang at have læst, at det koster mere end 20% i luftmodstand ved god landevejskørsel at køre med kalechen nede. Og naturligvis tilsvarende merforbrug på benzinkontoen.

Men det er nu fortsat kun regnvejr, det kan få mig til at slå den op

Vh, Bo
Nuværende biler:
Alfa Romeo Spider Veloce 1750, 1969
Alfa Romeo Alfetta 2000 GTV, 1976
Volvo V50, 2013
Tidligere biler:
Fiat 500, 1965
Austin Cooper S mk2,1968
Autobianchi A112, 1976
Autobianchi A112, 1979
Lancia A112, 1986
Fiat Punto, 1998

Sv: Hvilken type benzin på Spider 12.03.2014 23:20 #13300

Cadau. Boe
Os der er opvokset i et multi sprogligt DK,kan gøre os forståelige både i Nord og Syd.
Hvis det er rigtigt, at vi bruger 15% mere, blot for at få slidt de sidste lokker tynde, så er der en pris på fornøjelsen.
Omregnet burde vi køre over 15km pr liter med taget oppe.
Hvad er det Herluf gør. Kører han topløs, med bagsmækken oppe . for at sikre jordkontakt. Når han kun kører 10km pr liter. Eller er det justering????????

Sv: Hvilken type benzin på Spider 13.03.2014 08:42 #13302

Herluf har nok bare en tung højrefod:>) Jeg kører heller ikke mere end 9 - 10 på literen(V-Power) - jeg har dog så tag på hele tiden :>)

Sv: Hvilken type benzin på Spider 13.03.2014 22:36 #13312

Tak til Bjarke - og andre - tak for input og diverse PDF-filer. Det har desværre ikke endnu løst mit lille problem ommring en slange, der ender i bagagerummet! Det er overtryks (tilbageløbs) slange fra indsprøjtningen. Jf oversigt, skal den ende i benzintanken - meget fornuftigt - men der er bare ingen studs til at sætte slangen på! Hverken på tanken, eller røret, hvorigennem benzinen løber når man tanker.... Løsningen kunen være at montere en lille studs på nævnte rør, og så sætte slangen der, men HVIS der nu var en anden og helt rigtig løsning...?

Sv: Hvilken type benzin på Spider 14.03.2014 10:38 #13315

Det kunne tyde på, at du har en forkert tankmåler. Så vidt jeg husker, skal der ovenpå tankmåleren være en studs, hvorpå returløbsslangen monteres. Sådan var det i hvert fald på Montrealen, der jo også har et Spica indsprøjtningssystem - bare til 8 cylindere.
Jens
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark