Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Skruer & skiver

Skruer & skiver 25.09.2014 20:19 #15343

Jeg planlægger at starte renoveringen af min GT 1600 Junior i løbet af efteråret. Jeg har fået lavet en lang liste af stumper, der skal skiftes. Men jeg mangler oplysning om, hvor man kan købe de rigtige sort eloxeret skruer og skiver samt skruer og skiver rustfrit stål til interiøret?

Ole
Giulietta 170 Multiair
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Skruer & skiver 26.09.2014 09:37 #15349

Der plejer at stå en - tysker, tror jeg - på messen i Fredericia, som jo i år er i week-enden 18. - 19. oktober.
Han har et kæmpeudvalg i bolte, møtrikker og skiver osv. også i rustfrit stål mm.

Jens

Sv: Skruer & skiver 26.09.2014 13:40 #15351

Rigtigt Jens - den salgsbod på Fredericia Messen har bare ALT i skruer og bolte. Unbrako i rustfrit stål i alle størrelser - undersænkede, med rund top. You name it. Har selv købt noget hos ham til div. steder i motorrum.
Torben

Sv: Skruer & skiver 26.09.2014 16:29 #15352

Jeg har også handlet her et par gange
rustfribolte.dk/
Den engelske side her er også god
www.a2stainless.co.uk/

Sv: Skruer & skiver 27.09.2014 09:43 #15363

Ole, har du prøvet at gå ned i den nærmeste Tekniske Forretning, der har de sansynligvis alt i skruer og bolte. Bøsninger og nålelejer.

Sv: Skruer & skiver 29.09.2014 08:46 #15402

Når vi taler om skruer bolte, og små nips ting. Er det næsten altid tale om Normerede dele.
Da vi alle ikke er vel inde i DIN normeringen, kommer vi let til at tale forbi ekspedienten , i en teknisk forretning.
Skruer og bolte er din normeret, MM som blev anvendt primært på det europæiske fastland. Når vi går til GB og USA kommer vi ind i tommer. Dette er ikke så almindeligt på gamle Alfaer, bortset fra de helt gamle. Her er undtaget Unbraco der findes både i MM og tommer.
Nå vi taler om bolte findes de i forskellige klassificeringer. Der relaterer sig til styrken. 4.6-6.6.- 8.8- 10.9 12.9. Nu er det ikke sådant at med den største træk styrke 12.9, at vi får den bedste bolt. Fordi at den knækker nemmere end eks. en 8.8. En rustfri bolt er ikke nødvendig vis bedre end en galvaniseret eller sort. Her kommer der også spørgsmål om evne til at medstå belastning sideværts.
På de normerede bolte hoveder, er der angivet en producent navn og boltens styrke.
Min anbefaling vil være aldrig at vælge en anden styrke end hvad der blev anvendt oprindelig. Så se på bolt hovedet.
Hvis man ønsker en bedre korrosions beskyttelse en på en sort bolt. Så vælg en galvaniseret, før der vælges en rustfri. Jeg skal gerne erkende at det ser godt ud med rustfri. Men man risikerer at flytte om på styrkeforholdet i konstruktionerne.
Undtagelsen er med bolte i klassifikation af 10.9 og 12.9 . Hvis de bliver galvaniseret kan der opstå brintskørhed, den medfører at trækstyrken bliver væsentligt reduceret. Så efter min mening er det det eneste sted der er grund til at vælge rustfri frem for galvanisering.

www.emagcloud.com/arvidnilsson/Huvudkata...30521/index.html#/1/

Her et link til hovedkataloget hos en stor skandinavisk bolte leverandør.
God fornøjelse med jeres renovering. men husk at tænke jer om. Næsten alle delene findes i fri handel.

www.emagcloud.com/arvidnilsson/Huvudkata...30521/index.html#/1/
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark