Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Skruer & skiver

Sv: Skruer & skiver 29.09.2014 08:53 #15403

her et andet link til en dansk leverandør.
her findes alle, tror jeg, leddele som ledhoveder, ledstænger etc. til undervogn og ledforbindelse til speder etc.

www.klee.dk/e-handel/

kunne ikke finde et on line katalog, med det findes nok.

Sv: Skruer & skiver 29.09.2014 09:11 #15404

Her et andet link der dækker alt i pakdåser - stempler. lejer, Hvis det er motoren der skal renoveres.

www.cac.dk/auto/produktomr%C3%A5der.aspx

Disse 3 link jeg har anført er alle grossister.
Deres produkter kan være en guide, hvis de ikke vil acceptere dirikte handel.
Således at man er klædt på til at hjælpe ekspeditienten hos den tekniske forretning eller hjælp til en hjælpsom mekaniker, der er hjælpsom med at fremskaffe stumper.

Sv: Skruer & skiver 30.09.2014 08:21 #15421

For dem der ønsker at gå i dybden. Kan Tyskernes grundighed og lyst til ensretning måske være behjælpelig.
Prøv at søge på DIN Handbuck, så findes ,tror jeg, en håndbog for alt, hvad tyskerne har produceret.
Beklageligvis er de ikke så langt i udviklingen, at alle bøgerne er tilgængelig på PDF.
Men her er et par eksempler.
Det første link er en oversigt over tekniske håndbøger på fasteners.
Link 2 er til en PDF over seeger ringe
Link 3 er til PDF over o-ringe.
Hvis nogen har behov prøv at søge, der er ikke den dims eller skive i metal eller gummi, som Tyskerne ikke har normeret

www.kssn.net/upload/kssn/din_handbook/DIN_HANDBOOK_55.pdf

Seeger ringe : www.dexis-iberica.com/ficheros/122.pdf

O ringe : o-ring.info/en/o-ring/Oring-Handbook/ERI...s_TestProcedures.pdf

Sv: Skruer & skiver 30.09.2014 22:19 #15436

Tak til alle for de mange hints og links, dem skal jo nok få brug for. Jeg har selv "bladret" lidt i kataloget fra Mekonomen. De har tilsyneladende også alt hvad man behøver af skruer, skiver, bolte og O-ringe osv. Problemet er bare, at man skal købe en kasse af gangen, hvilket selvfølgelig er fristende, men lidt overflødigt.

Ole
Giulietta 170 Multiair
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Skruer & skiver 01.10.2014 07:42 #15437

Som skrevet i første indlæg skal du købe delene på Fredericia Messen 18/19 okt. De fleste andre forslag kræver, som du har erfaret, at du skal købe ALT for mange af samme størrelse, og hos andre kan du kun købe som momsregistreret osv. Og hvorfor købe i udlandet når det rigtige findes i DK indenfor rækkevidde.

Sv: Skruer & skiver 01.10.2014 09:25 #15439

godt du kan have glæde deraf.
merkonomen er også et fint sted at handle. men min erfaring fra Nordjylland, er at de ikke er fuldt sorteret med katalog materiale. hvis det så skal hjem er det forudbetaling eks. oliefilter og red Line olieprodukter.
Der er også Biltema til skruer og lignende normeret materiale.
Men prøv den lokale tekniske forretning. Hvis den er god, eller find en anden. De har alle kontakter , og hvis du får opbygget nogle gode relationer, kan du få uvurderlig hjælp, blot du kommer med en gammel stump der skal skiftes ud med en ny.
Held og lykke med renoveringen.
Du lavede en fin tråd med køb af spider.
Håber du laver en ny med dit renoverings projekt-.

Torben ,nu er det ikke nemt at lave en liste over alle de ting man skal bruge i forbindelse med renovering, indenfor det kommende år. Og så tage til Fredericia for at købe.
Ikke for at være polemisk. Hvis du i Fredericia handler med en Tysker, hvor køber du så ind. Efter min opfattelse i Tyskland
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark