Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie

Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 11.10.2014 15:39 #15537

Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 4 spider- 33 1990 1.7 16V

Hej med jer

Kan man skubbe en Alfa i gang der har monteret et sådant styrings system.
På en karburator monteret Alfaer er det min erfaring , at man selv kan skubbe den i gang hvis den er løbet tør for strøm.

Men jeg glemte at slukke for lyset på en serie 4 Spider, med den selv følgelige konsekvens at efter 2 dage var batteriet total flad.
Heldigvis stod der 2 unge mænd i midt tyverne og beundrede bilen. De ville gerne give et skub. Så de skubbede sammen med min co.driver. I et let faldende train, var det umuligt at få den mindste gnist i hverken 2 eller 3 gear,over ca 300m distance.
Efter batteriet er blevet fuldt opladet har alene skubbet den i gang uden problemer, blot et enkelt indkobling i 2 gear, så var den der. Jeg skulle jo prøve.
Efter vinteropbevaring 2012, uden vedligeholdes opladning, var den selv følgelig flad. Med start kobler sprang den i gang omgående, da jeg straks derefter afmonterede startkabler , døde den. Kabler på igen fik lov at blive et par minutter samtidig med at motoren gik, for at skabe noget spænding på batteriet. Ingen problemer da kablerne igen blev taget af.


Så mit spørgsmål er . Kræver denne styring en minimum spænding på batteriet, for at kunne starte.Skubbes i gang

Jeg formoder at der må være større erfaring med 75 og 33 grundet antal end med serie 4.
Men der er en blandt formændene en der hylder en fragtmentering, af modellerne. Derfor tør jeg ikke stille spørgsmålet i andet forum end 105/115

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 11.10.2014 15:47 #15538

Jeg har prøvet at min 33 16V gik ud og ikke kunne køre pga et batteri der ikke virkede, så det Lan godt passe det du har oplevet

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 11.10.2014 18:27 #15540

Hej. Jeg mener at det meste elektronik på en bil kræver i omegnen af 10 V før der sker noget. Så har batteriet været helt dødt, hjælper det nok desværre ikke noget at skubbe bilen. Du må have et sæt startkabler i bilen
Med venlig hilsen
Morten Svendsen, Rødekro
ARKD-medlem nr. 4630
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic 2009
Peugeot 208 BlueHDI Desire Sky 2017
Ex - Citroen C4 Cactus 1.6 HDI Feel 2016
Ex - VW Multivan Highline 2.5 TDI 7 prs. 2006
Ex - Fiat Punto 85 ELX 3D 1998
Ex - Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 1996
Ex - Fiat 128 1.1 1973

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 11.10.2014 20:56 #15541

Tak til Steffen og Morten.
Altid dejligt at blive bekræftet.
Så opskriften er klar, næste gang jeg gemmer at slukke lyser. Er det laderen eller kabler.
Synd for de 2 unge, det tog næsten hele deres selvtillid. Den ene bemærkede at der ikke var benzin på bilen, tilsyneladende uden at vide at når der ikke er strøm, er der heller ingen visning.

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 11.10.2014 22:32 #15542

Den kan ikke køre uden strøm. Så nej, man kan ikke skubbe en bil i gang uden der er lidt strøm på.
Ej heller en med karburator hvis den har elektronisk tænding. Der skal være strøm til og trække en gnist.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 12.10.2014 05:29 #15543

hvorfor ikke bare få lyset til at gå over tændingen - når man nu ikke kan huske at slukke lyset, når man afbryder tændingen:(
Troels

159 TBI TI SW, Sprint QV, Sud 16V Trofeo, 1300 GTJ (racerprojekt)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark