Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 12.10.2014 08:47 #15544

Enig, ligesom alle FIAT'er har gjort siden 1700-tallet (hov, det må jeg vist ikke nævne her ...)
Med venlig hilsen
Morten Svendsen, Rødekro
ARKD-medlem nr. 4630
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic 2009
Peugeot 208 BlueHDI Desire Sky 2017
Ex - Citroen C4 Cactus 1.6 HDI Feel 2016
Ex - VW Multivan Highline 2.5 TDI 7 prs. 2006
Ex - Fiat Punto 85 ELX 3D 1998
Ex - Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 1996
Ex - Fiat 128 1.1 1973

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 12.10.2014 11:37 #15547

Kom nu videre Morten

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 12.10.2014 12:04 #15548

Tak for jeres bekymring. Men det enkleste for at forebygge svigtende hukommelse. Var at skifte til en karburator model. Så kan jeg selv løbe den i gang.

Michael Riis.
Nu har jeg aldrig erfaret, at jeg ikke kunne skubbe en karburator model , i gang med et fladt batteri, selv om den var udrustet med elektronisk tænding eller platiner.
Tror du ikke at du forveksler elektronisk tænding med elektronisk motorstyring.

Trols.
Du har den rigtige forståelse. Udvikling, selvgjort er velgjort. Mente at jeg havde et diagram over relæer, som der er en del af, på en serie 4 spider. Og så sætte et der afbryder lyset nå tændingen slås fra, hvis så relæet har en forsinkelse, er der altid spænding når der startes.
Jo, det er nok sådan jeg skal tænke.

Morten.
På trods af at der har været nogle , af de unævnelige, eller derivater deraf, i carporten over en 20 årig periode. Har jeg aldrig haft behov for at skulle skubbe en i gang. Det er måske fordi der har været installeret kørelys.
Men der er blot den humle. At serie 4 spideren, har været i hænderne af teknikkerne, fra de unævnelige, og udskiftet en del af de elektriske komponenter. Man ellers finder på Alfa
Så kan man jo spørge sig selv, om det er en bevist handling fra teknikkerne af de unævnelige, at teste hukommelsen hos de nostalgiske købere, der kan være potentielle købere til et derivat af en Alfa Spider.
Det er angivet med en mærkat. Produceret af Fiat Spa.

PS. Morten hvis du har i tankerne at korrigere i din vognpark. Så ring.

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 12.10.2014 12:58 #15549

Jo batteriet kan godt være så flad at den ikke kan skubbes i gang, da den smule strøm generatoren giver ikke er nok til tændspolen. Har selv prøvet det på en 33 ti med dobbelt karburator. Måske det kan lade sig gøre hvis man løber langt nok

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 12.10.2014 15:54 #15551

Jeg kender ikke S4s ejendommeligheder, men du skal bare have et relæ til dagkørelys monteret, så glemmer man ikke at slukke lyser, når man parkerer, opstalder for vinteren og lignede. Jeg afmonterer stelkablet når min S2 er i vinterhi eller står stille i nogle uger. Efter en vinter stater jeg altid med startkabler med strøm fra en anden bil, eller en startbooster.
Også gamle og elektrisk simple biler, kræver lidt strøm til tændspolen for at starte.
Erik

Sv: Bosch Motronic 4.1 injection system Alfa 75- serie 12.10.2014 19:43 #15553

Jeg tager som ikke fejl, der skal være spænding nok til og trække en gnist i tændrøret.
Selv med platiner som tænding skal der stadig være strøm nok til at tændspolen kan trække en gnist
Og er batteri helt flad, kan det ikke lade sig gøre, den kan ej heller lade hvis den har vekselstrømsgenerator, da generator skal ha 9-10V og 3-4A for og kunne lade.
Det vil sige biler fra omkring 1965-1970 og frem.

Så hvis du har skubbet noget i gang så har batteri ikke været helt flad.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark