Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Adskillelse af gearkasse

Sv: Adskillelse af gearkasse 10.02.2015 11:00 #17076

Problemet en indrykningen af 1. gear fra stilstand, kan nemt undgås ved at føre gearstand halvt ned i 2. gear og derefter helt ind i 1 - helt lysløst.
Sådan virkede de fleste gearkasser tilbage i 50-70'erne.
Gearkassen i min Spider har kørt ca. 50.000 km efter renovering. Alle synkromesher funger perfekt, og ingen lejestøj. Jeg bruger per default altid dobbelt udkobling i de lave gear, det er en del af køreoplevelsen
Sidste redigering: 10.02.2015 11:02 af Erik Løye.

Sv: Adskillelse af gearkasse 10.02.2015 11:18 #17077

Ja, lydløse har de gearkasser aldrig været. Vær dog opmærksom på, at aftætningen mellem karosseri er meget følsom for utætheder mht. støj. Meget af svineriet komme fra slid fra syncroerne og manglende olieskift. Der skal simpelthen skiftes olie en gang i mellem for at få skidtet ud. Erik har ret, sådan har jeg også vænnet mig til at køre, problemet er bare, at det slider på 2. gears syncromeshen, som er hårdt belastet i forvejen. Og når man nu har skidtet lukket op, er det nemt at lave 1. gear God fornøjelse med renseriet, det er et værre svineri med det molybdænpulver fra syncroerne...
Med venlig hilsen
Morten Svendsen, Rødekro
ARKD-medlem nr. 4630
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic 2009
Peugeot 208 BlueHDI Desire Sky 2017
Ex - Citroen C4 Cactus 1.6 HDI Feel 2016
Ex - VW Multivan Highline 2.5 TDI 7 prs. 2006
Ex - Fiat Punto 85 ELX 3D 1998
Ex - Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 1996
Ex - Fiat 128 1.1 1973
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark