Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Klargøring af GT før pladearbejde og maler.

Sv: Klargøring af GT før pladearbejde og maler. 09.04.2015 19:52 #17961

Yeps, det bliver også løsningen, at bore nitterne til benzinklappen ud. Det er så det næst sidste, der mangler før GT´en er helt strippet. Skal i week-enden også afmontere, vinduer og låsetøj i venstre fordør. Så kan den komme videre, til pladesmeden i næste uge. Han får så æren af, at afmontere forruden og bagruden. Under adskillelsen, fandt jeg heldigvis kun rust, helt inde krumningen, ved de to bageste sideruder. Det virker som om rusten er dannet der, hvor den indvendige loftsbeklædning bliver låst af kantlisten. Beklædningen har så, som en væge, suget det vand op, som ligger på den udvendige kromliste? Ellers er den forbavsende frisk i karossen. Men mængden af dele, der bør/skal skiftes er vokset, jo mere jeg har fået skilt GT´en ad.

Ole
Giulietta 170 Multiair
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Klargøring af GT før pladearbejde og maler. 16.05.2015 17:08 #18436

Forruden knækkede , da den skulle ud af falsen. Da den havde været skiftet tidligere og var limet fast med "dullabeg" . Jeg kan se, at man købe flere forskellige forruder: Klare, grøn/ med grøn felt , eller bare grøn. Er der nogen der har erfaring med kvaliteten, på de forskellige typer?

Ole
Giulietta 170 Multiair
GT 1600 Junior

Sv: Klargøring af GT før pladearbejde og maler. 18.05.2015 15:48 #18461

Mon ikke det er samme producent, der laver de forskellige typer.
Min Spider har en forrude med grønt felt foroven, som toner ud i klar. Lidt overflødigt i en cabriolet.
Ruden har nok siddet i siden '97/98, og har ikke spor fra viskerbladene (prøver at undgå regnvejr).

Sv: Klargøring af GT før pladearbejde og maler. 22.03.2016 14:56 #21708

En lille update.
Forruden i klar, købte jeg gennem Dansk Bilglas, til en fornuftig pris.

Efter karossen, klapper og dørene var blevet slebet ned til bart metal, dukkede der flere "husmands" reparationer samt rustangrebne dele frem.

Bagrudefals, ca. 10 cm
Trekantstykker under A-stolpe, skiftet og rettet
Hul i venstre dørplade
Forrudefals , ca. 20 cm.
2 antennehuller lukket
Huller i dør efter uoriginalt spejl
Diverse små huller i bunden af døråbninger
Venstre side under bageste kofanger.
Venstre side under forreste kofanger
Begge forreste løfte punkter er forstærket.
Ny kraftigere plade isat samme sted.
Bageste hjulåbninger, tidligere rep. er blevet udbedret.
Stykke af reservehjulsbrønd , tidligere rep. er blevet udbedret.
Svejsningerne i toppen af inder skærmene og motorrumsplade er udbedret.
Ovennævnte samt de trekanten i de to bageste sideruder skiftet.

Skærmkanter blev trukket op med zink, for at give dem noget mere gods.

Ja, det var så "strafferegistret" for en nysynet GT junior , der blev købt som "rustfri".

Så tilbage til maleren igen , spartlet og slebet. Blev derefter malet sort , spartlet og slebet igen. Står nu i original AR 516, Faggio. Superflot farve, men sart.
Jeg har realiseret resten af min "sommerferie" og GT´en er nu ved, at blive samlet igen.

Har købt et syvdelt velour sæt til bagagerummet. Er der nogen, der har et fif til, hvorledes de fem af delene kan fastgøres til indersiden af bagagerummet?

Ole
Giulietta 170 Multiair
GT 1600 Junior

Sv: Klargøring af GT før pladearbejde og maler. 22.03.2016 15:09 #21709

På min (nu tidligere) Spider var sidestykkerne løse ligesom bundmåtten. Måtten på bagpladen var limet fast.
De løse sidestykker overvejede jeg at fastgøre med velcrostrimler limet på indersiden af skærmene og tilsvarende velcrostrimler på måttestykkerne.

Sv: Klargøring af GT før pladearbejde og maler. 23.03.2016 09:26 #21720

Billederne maa vaere faldet af?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark