Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: V6 i 105 Bertone...Advarsel, ikke for purister

Sv: V6 i 105 Bertone...Advarsel, ikke for purister 10.04.2015 16:36 #17980

Hej Bo

Som der står i overskriften, så er det ikke for purister

Jeg er helt med på at de flestes første reaktion nok er at det er blasfemi, men jeg tænker mest at det skyldes fordomme, for de færreste har nok prøvet en sådan kombination i virkeligheden....og så er det jo svært at udtale sig på et sagligt grundlag

Med hensyn til motorhøjden, bliver den sænket af at kombinere med et sammensvejst V6 og 2.0 L bundkar og højden skulle umiddelbart ikke være et problem.

Med hensyn til den ekstra vægt, så skulle vægtforskellen på de to motore ikke være meget mere end ca. 20 kg, så hvis man vælger at montere batteriet i bagagerummet, så bliver det meste af vægt forøgelsen udjævnet ved at flytte det hen bagi.

De få meldinger der er at læse om dem der virkelig har prøvet kombinationen, så kan vægtforøgelsen stort set ikke mærkes, hvis man sammenligner med en 2.0L.

Om det er blasfemi eller ej, ved jeg ikke, men man kan jo argumentere med at hvis man finder en tidlig motor til en sen karosse, så er der ikke mere end 2 år imellem og det er jo en alfa motor vi snakker om....
Sidste redigering: 10.04.2015 16:46 af Lasse Nielsen.

Sv: V6 i 105 Bertone...Advarsel, ikke for purister 10.04.2015 16:52 #17981

Nu er det jo sådan, at uanset hvilken Bertone-model, du har tænkt dig at anvende, så er det jo ingen billig investering. Så jeg tror, de fleste vil betænke sig gevaldigt, inden de går i gang med sådan noget. Udelukkende pga værdiforringelsen. Bertone-modellerne holder jo prisniveauet ganske godt. - ja, stiger vel endda, trods de lidt halvdårlige tider.

Det kommer ikke til at gælde for en modificeret Bertone med V6. Her vil værdiforringelsen med garanti blive stor. Originalitet, du véd !!

Men som jeg allerede skrev. Enhver sin spas, - og jeg kan tilføje: for sin egen pengepung !

Vh, Bo
Nuværende biler:
Alfa Romeo Spider Veloce 1750, 1969
Alfa Romeo Alfetta 2000 GTV, 1976
Volvo V50, 2013
Tidligere biler:
Fiat 500, 1965
Austin Cooper S mk2,1968
Autobianchi A112, 1976
Autobianchi A112, 1979
Lancia A112, 1986
Fiat Punto, 1998

Sv: V6 i 105 Bertone...Advarsel, ikke for purister 10.04.2015 17:10 #17983

For en 10 - 12 år siden på Zandvoort(Spettacolo Sportivo) snakkede vi med en Tysker der havde lagt en 3,0 24V i snuden på en Spider serie 4. Han sagde at det egentlig ikke havde været det store problem at få lagt motoren i - det havde været et langt større problem at få tilpasset Montreal gearkassen! Bemærk at sådan en 3,0 24V jo lige skal vendes en kvart omgang før det kan gå godt:>)

Sv: V6 i 105 Bertone...Advarsel, ikke for purister 10.04.2015 17:17 #17985

Bo Jørgensen skrev:
Nu er det jo sådan, at uanset hvilken Bertone-model, du har tænkt dig at anvende, så er det jo ingen billig investering. Så jeg tror, de fleste vil betænke sig gevaldigt, inden de går i gang med sådan noget. Udelukkende pga værdiforringelsen. Bertone-modellerne holder jo prisniveauet ganske godt. - ja, stiger vel endda, trods de lidt halvdårlige tider.

Det kommer ikke til at gælde for en modificeret Bertone med V6. Her vil værdiforringelsen med garanti blive stor. Originalitet, du véd !!

Men som jeg allerede skrev. Enhver sin spas, - og jeg kan tilføje: for sin egen pengepung !

Vh, Bo

Ingen tvivl om at det ville blive dyrt....

Med hensyn til originalitet så skal der ikke modifiseres i karossen så hvis man beholder den originale motor så kan man jo altid konvertere tilbage

Sv: V6 i 105 Bertone...Advarsel, ikke for purister 29.04.2015 14:13 #18228

Den gamle v6'er synes jeg ikke er så attraktiv, men en 24v 3.0 synes jeg lyder spændende, og det kan vel ikke være helt blasfemisk at køre med "verdens bedste V6'er" - her kan man se hvordan det kan gøres:
www.alfaholics.com/our-cars/completed-bu...ics-spider-r-v6-013/

Sv: V6 i 105 Bertone...Advarsel, ikke for purister 29.04.2015 15:27 #18232

Problemet med den motor er at den ikke kan godkendes, da den overskrider 20% reglen
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark