Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: HJÆLP..skift af tændingslås på Bertone!

HJÆLP..skift af tændingslås på Bertone! 06.05.2015 19:39 #18319

Hejsa
Tændingslåsen på min Bertone fra 1976 er i stykker, så nøglen over hovedet ikke kan drejes mere. Problemet har været der hele tiden, men jeg har kunnet lirke den så bilen kunne startes. Men det er altså slut nu. Jeg har prøvet med WD40, som ikke gjorde en forskel.
Nøglen går fint i og ud, men kan altså ikke drejes.

Jeg har nu plastikken på ratstammen af og rattet er afmonteret. Jeg kan bare ikke finde ud af at få selve tændingslåsen af. Der sidder vist en nitte eller lignende i toppen af ratstammen, som skal sikkert skal ud... Men alt ser meget integreret ud, desværre.

Er der nogle som har prøvet at skiftet en sådan lås? Hvordan får jeg den af?

Bilen blev synet i sidste uge og pladerne er monteret,, og på samme dag sker det her. Øv øv

Hilsen
Thomas

Sv: HJÆLP..skift af tændingslås på Bertone! 07.05.2015 13:14 #18327

"Nitten" kan bankes ud ved at anbringe en skruetrækker i nittens kant, og da slå den af modsat uret. Det kan være lidt bøvlet alt hvor hårdt den blev spændt oprindeligt, og om det er rustet sammen siden. Hvis det kikser kan du bore den ud.

Sv: HJÆLP..skift af tændingslås på Bertone! 07.05.2015 21:13 #18337

Tak for hjælpen... Selvfølgelig! Det havde jeg ikke tænkt over. Det var en oprindeligt en bolt med hoved på som knækker af når den spændes over. Det viste jeg ikke. Det kunne jeg også forstå da jeg i dag modtag den nye tændingslås.
Ratstammen skulle lige trækkes ud for at kunne komme til og så gik det ok. Jeg brugte en dorn til at slå den tilbage og der var ikke noget rust osv.
Tak for hjælpen

Sv: HJÆLP..skift af tændingslås på Bertone! 08.05.2015 11:16 #18344

Super:)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark