Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Problem med bremser efter renovering

Sv:Problem med bremser efter renovering 31.07.2009 00:24 #1996

Hej Alfister

Tak for jeres indlæg!

Udluftningsskruerne sidder rigtigt.

Jeg er ved at fikse et system, så jeg kan få "tryk på"
i weekenden

mvh

Anders

Sv:Problem med bremser efter renovering 02.08.2009 00:49 #2002

Hej igen

Det lykkedes idag at få tryk på bremsevæskebeholderen
vha lidt hjemmegjort grej og en hobbykompressor.
Efter ar have udluftet én gang ved alle hjul, havde det hjulpet. Pedalen kunne ikke pumpes helt så meget.

Under dette arbejde kom jeg til at bemærke at der var lidt meget frigang i pedalens vandring. Jeg justerede dette en smule, og kørte så en tur igen. Dette havde hjulpet yderligere (mærkeligt?)
Pedalen var nu hver gang ensartet at træde på, med rimelig bremsekraft, og pedalen kunne kun trædes tilpas ned.
Jeg testede en del gange, og det var OK.

Og dog - den sidte gang jeg rørte pedalen inden jeg holdt i garagen, kunne jeg pludselig træde pedalen et stykke længere ned (3-5cm), er det ikke mystisk?
Jeg prøvede én gang til lige efter, og da var det OK?
Her til aften, har jeg prøvet et par gange mens bilen holder stille. Det føles OK, og pedalen kan ikke pumpes.

Jeg har bemærket, at bremsepadalen står lidt længere fremme (pedaler monteret i bunden) i forhold til koblingen. Kan dette normalt justeres?

Tak for hjælpen til jer! Men det var nu lidt mærkeligt at det den sidste gang efter køreturen var muligt en enkelt gang at træde pedalen længere ned?

Morten, kommer du til Classico? Så kunne du jo få vinen ved denne lejlighed?

Mange Alfa hilsner

Anders

Sv:Problem med bremser efter renovering 03.08.2009 10:43 #2008

Problemet kan skyldes af din hovedcylender ikke er tæt i lukket tilstand det er alm kendt problem har været udsat for det flere gange køb en ny men køb ATE modellen fra 1750 i stedet for den den såkaldte repro cylender

En anden fejlmulighed er at gummiringen i kaliber trækker stempel lidt for langt tilbage så at stempel får længere vandring inden den bremser optimalt det kan du afprøve på fler måder mål afstand mellem klodser skiver/stempel med søgeblade eller prøv at blokere slange med dertil beregnet VÆRKTØJ så at der ikke kommer tryk ud til kaliberstempel

og hvis der er god pedaltryk på er hovedcylender ok men er der lang vandring så er den nok utæt i bundpakning så skift til ny hovedcylender

Sv:Problem med bremser efter renovering 05.08.2009 00:37 #2025

Har haft samme problem - var kommet til at bytte rundt så udluftningsnipler sad nederst, og så er det ganske umuligt at få det til at virke. Jeg byttede rundt da jeg endelig opdagede fejlen, og så var alt iorden igen
Klaus Hahn.
6C 3200 Brera, Giulia 1750 GTV & GTA, Giulietta Spider

Sv:Problem med bremser efter renovering 05.08.2009 11:42 #2033

Godt du fik det til at virke, om der er flere problemer som herluf indikerer ved jeg ikke, i hvert tilfælde virkede metoden på min egen bil. Ved ikke om jeg kommer til classico, jeg har hele skidtet på Spideren skilt ad. Reservedele er dog på vej, så måske....
Med venlig hilsen
Morten Svendsen, Rødekro
ARKD-medlem nr. 4630
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic 2009
Peugeot 208 BlueHDI Desire Sky 2017
Ex - Citroen C4 Cactus 1.6 HDI Feel 2016
Ex - VW Multivan Highline 2.5 TDI 7 prs. 2006
Ex - Fiat Punto 85 ELX 3D 1998
Ex - Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 1996
Ex - Fiat 128 1.1 1973

Sv:Problem med bremser efter renovering 05.08.2009 19:57 #2038

Hej til de glade Alfister!

Jo altså, tingene har udviklet sig lidt!

Selvom jeg, som tidligere beskrevet, undrede mig lidt over at bremsepedalen i visse situationer pludselig kunne trædes længere ned, var jeg nu glad for at pedalen efter Mortens gode råd, nu ikke længere kunne pumpes.

Da det var fint vejr, ville jeg udnytte situationen, og udføre den ultimative test, en rask tur fra Skanderborg til Kalø Vig(Mols) hvot alt lige fra Brandbiler til Jaguar E og
Alfa Romeo montreal mødes hver tirsdag aften i sommer perioden (det er altså en tur værd)

Nå. turen gik fint derop, men på hjemvejen synes jeg problemet blev mere og mere udtalt - hvis jeg holdt i kø, og holdt let foden på bremsen, forsatte pedalen lidt efter lidt direkte mod bunden!
Helt galt blev det da jeg nåede Århus, der var ikke længere bremsetryk! og gæt hvem der lå i mit bakspejl? - Politiet! Det lykkedes dog at liste hjem på "håndbremsen"

Da jeg kom hjem, var beholderen ti bremsevæske tom(!)

Så jeg må i gang igen her til aften - laves skal det!

Godt jeg har Mortens nemme udluftnings metode.

Vi høres!

Mvh

Anders
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark