Hej
Birgitte og jeg tilbragte i går dagen i vores 916-Spider. En skøn tur til Nordsjælland på 450 km. indeholdende Storebæltsbro og færgen mellem Hundested og Rørvig. En dejlig tur i efterårssolen, hvor formålet var at se på en Spider til samlingen, som har et grimt hul mellem 1963 og 1992

. Efter årets Classico på Samsø, hvor der deltog hele 3 stk. 1600 Junior, er jeg blevet lidt varm på den model. En falsk Duetto med Fastback, det oprindelige interiør og 1600 cm3 109 hk. motor. Præcis en sådan stod til salg på Nordsjælland. Jeg har set på mange biler rundt om i Europa, så jeg kender bilannoncøres ordvalg og evner ud i fotokunst. Derfor er jeg altid skeptisk, men et kig på en bil der beskrives og omtales som ”renoveret og nylakeret for få år siden” og ” nye lædersæder og dørbeklædninger” samt fine fotos er da et forsøg værd. Sælgeren oplyste dog telefonisk at den havde en lille lakskade på hjælmen, nakkestøtterne manglede og at den en gang i mellem satte lidt ud. Alt sammen fint nok hvis prisen er korrekt. Jeg vil ikke her hænge nogen ud, bare fortælle at beslutningen blev taget på 2 minutter og at vi efter 20 min og en kort prøvetur sagde farvel og nej tak. En bil der er nyrenoveret for adskillige buler og lakskader siden, en motor der permanent kører på tre cylindre og døre med en pasform som gamle ladeporte, kommer ikke til at holde i min garage. Hensigten med dette skriv er som sagt ikke at hænge nogen ud, men at spare andre for et forgæves besøg hos sælgeren. Hvis i går i købstanker af en Spider S2 er i derfor hjertelig velkomne til at kontakte mig og jeg vil så give et ærligt bud på kvalitet og pris på omtalte Spider 1600 Junior.
Tak til Svend, Jens og Ole for input omkring Spider 1600 Junior.