Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Lednings diagram for Alfetta

Sv: Lednings diagram for Alfetta 20.10.2016 18:52 #24215

Tjaaah, Aunsbjørn, hvis Spangsbergs-loven gjaldt udenfor reklamerne…

Men en hjemmeside for en klub med mere end 1.600 medlemmer falder naturligvis klart uden for den ophavsretlige ”privatsfære”.

Sv: Lednings diagram for Alfetta 20.10.2016 20:48 #24216

Nu er der jo mange forhold i dette.
Mig bekendt findes der ikke en retslig afgørelse,der anfører grænsen for antal i privatsfæren. Men i lovgrundlaget for Copyright, angives lukkede distributions net.. Og der er Alfa Klubben efter min mening. Da det kræves pass Word etc.
Så er der endelig 20 årsreglen. Hvorefter op rets have reglerne udløber. Alfatta blev produceret sidste gang omkring 1984. Hvis jeg husker rigtigt.
Så er der det forhold. At dem driver forretning omkring slige ting. Bla på Ebay. Ikke er blevet retsligforfulgt, og her er der kommercielt forhold. Der under normale omstændigheder anses for skærpende i relation til copyright regler.
Endelig ville det jo nok give ”some bad feeling” i Alfa Romeo kredse hvis det blev kendt at Alfa Romeo hævdede sin copyright, for Alfa Romeo publikationer der cirkulerede blandt Alfa Romeo interesserede.
Men spørgsmålet er i sig selv interessant. Men efter min viden ikke aktuelt i relation til deling af Alfa Romeo håndbøger mellem medlemmer af en Alfa Romeo Klub.
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark