Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Forårsklargøring

Forårsklargøring 06.01.2017 13:51 #24769

Foråret nærmer sig med hastige skridt, så der er ikke langt tid til GT´en og Spideren skal ud at køre igen.

Begge biler skal have checket bremserne. For GT´en satser jeg på skift af bremsevædske og et sæt nye bremseslanger, er tilstrækkeligt til at få et hårdt pedaltråd igen. På Spideren hænger bremsekaliberen lidt på venstre forhjul. Jeg har haft bremserne adskilt og renset og isat nye bremsebakker, lidt forbedring men ikke helt godt. Jeg tænker løsningen er at få renoveret begge forbremser.

Spideren har haft to udfald gennem sidste sæson, hvor det under kørslen føltes som højre forhjul pludselig begyndte at "hoppe". Som når afbalanceringen ikke er korrekt, eller hjulboltene sidder løse. Jeg har ikke kunnet konstatere nogle løse bolte, eller slidte bøsninger i forhjulsophænget. Når hændelsen er opstået, har jeg stoppet Spideren og checket dæk, fælg og ophæng, uden at finde årsagen. Efter igangsætning opfører højre forhjulsophæng, sig normalt igen. Kan det være de Røde Koni, der allerede skal skiftes?

Ole
Giulietta 170 Multiair
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark