Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: servostyring i en Bertone

Sv: servostyring i en Bertone 08.07.2017 22:39 #26134

Jacob Bengtsson skrev:
Jesper Jensen skrev:
Min Giulia har Burmann styrehus. Den har siden den blev "bygget" i 2004-2005 kørt 85 tkm på 195 dæk. Hvornår kan jeg forvente at mit styrehus flækker?

Lige præcis den bil (og ejeren) er jo (gudskelov) heller ikke helt normale Jewer

Haha Jacob - det kan der jo være noget om

Sv: servostyring i en Bertone 09.07.2017 00:07 #26135

Jeg har været igennem to Burman styrhuse, der er flækket. Begge 2L Bertone. Selv har jeg monteret tandstang fra 116 på forbroen på min gule og med hurtigere gearing; fungerer upåklageligt.
Jeg vil ikke anbefale at tilføje elektrisk servo på ratstammen. Servo-tilførslen skal netop komme efter Burman-huset eller med et helt andet hus.

I øvrigt har jeg lige fyldt olie på mit Giulia - styrhus.. Det var tungt og begyndt at "knitre" - Stor ændring!!

HUSK AT FYLDE OLIE PÅ JERES 105-STYRHUSE!!!
Sidste redigering: 09.07.2017 12:18 af Claus Rohr.

Sv: servostyring i en Bertone 09.07.2017 09:28 #26138

Claus Rohr skrev:
Jeg har været igennem to Burman styrhuse, der er flækket. Begge 2L Bertone. Selv har jeg monteret tandstang fra 116 på forbroen på min gule og med hurtigere gearing; fungerer upåklageligt.
Jeg vil ikke anbefale at tilføje elektrisk servo på ratstammen. Servo-tilførslen skal netop komme efter Burman-huset eller med et helt andet hus.

I øvrigt har jeg lige fuldt olie på mit Giulia - styrhus.. Det var tungt og begyndt at "knitre" - Stor ændring!!

HUSK AT FYLDE OLIE PÅ JERES 105-STYRHUSE!!!

Nemlig! Check ofte at der er olie nok på styrehuset. Når det er sagt, er der så vitterlig så mange problemer med de Burmann styrehuse? Jeg ved naturligvis at dét med de flækkede styrehuse er beskrevet før - men er det ikke i de fleste tilfælde i biler, der har været brugt til decideret hård kørsel, altså trackdays, race og lignende?

Sv: servostyring i en Bertone 09.07.2017 12:17 #26140

Tror også at det mest skyldes udtørrede huse..

Sv: servostyring i en Bertone 09.07.2017 16:24 #26142

Claus Rohr skrev:
Tror også at det mest skyldes udtørrede huse..

Snakkede lige med Frank Dollerup om det hér lidt tidligere i dag på havnen i Helsingør. Han var af samme mening - og så nævnte han noget med en afstivning/beslag til styrehuset, der kunne være defekt, så styrehuset lige som kunne sidde og flekse ved styreudslag. Disse ting tror jeg også mere på - selve styrehusene fra Burmann tror jeg er solide nok - også til kørsel med bredere dæk end standard.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark