Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvilken undervogn skal jeg vælge til min Alfa 105

Sv: Hvilken undervogn skal jeg vælge til min Alfa 105 10.07.2017 17:39 #26155

Angående syn er der så vidt jeg ved ikke regler for hvor meget man må sænke. Hvis synsmanden ikke kan få den op på liften eller ned i bremseprøvestanden ta'r han et kig på forlygterne, hiver sin tommestok frem og siger: beklager, dine lygter sidder for lavt; overkant af parabolen må ikke være under 50cm.. -
"hvordan kan du lyse vejen op når parabolener skraber på asfalten!! -Kom igen når du har hævet parabolerne!! - Næste"

Derudover om 105-bilerne:
De har dobbelt A-arme foran (principielt), og når man sænker en Giulia kommer de to A-arm til at pege indad-nedad. A-armenes forlængelses-mødepunkt bestemmer rullecenteret. Når det dykker f.eks. dobbelt så meget ned som man sænker karossen forøges afstanden mellem tyngdepukt og rullecenter (når man betragter hver aksel for sig). Den forøgede afstand får karossen til at kaste sig mere til siden. ( Nuvel tyngdepunktet bliver lavere og man får en mere ensartet belastning mellem højre og venstre hjul i kurve) - men når karossen rulle, kaster sig 10grader kaster forhjulene sig med..
Så man lagde måske ud med at ha' trimmet Camber ind med -1grad, men i svinget kører man rundt med 10-1 grad = 9grader, og altså mere på siden af dækket end på slidbanen.
Hints: A-arms akslen på forbroen kan vendes, hvilket giver lidt mere negativ Camber. Skålene i A-armen er forskellige!! - Der er en årsag........

Go skruelyst!!

Sv: Hvilken undervogn skal jeg vælge til min Alfa 105 10.07.2017 18:16 #26159

Hej

Er det lovligt ???? At man selv skærer noget af fjedrene ??? De er jo ikke godkendte, efter min ringe mening
Korter man af en fjeder, ændrer man støttepunkterne eller ?
Er det ikke mest korrekt, at købe sænkningsfjedre, der er godkendt det har jeg selv gjort med min Spider 916
Med venlig hilsen Søren

Giulia 952 2019
Spider 916 1996
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark