Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Hjælp til at min drømmebil

Sv: Hjælp til at min drømmebil 29.03.2018 16:36 #28056

Kikkede på Mobile DE.
Der var 12 stk kørende. GTV 1750 til salg. en til restaurering
10 stk. i priser fra 40.000- 54900 Euro = 300000- 411000 DK
2 stk. i priser fra 29.850- 38 500 Euro= 224000- 289000 DK.
Du skal være opmærksom på at der er 2 forskellige serier at 1750 GTV. En med stående pedaler og en med hængende pedaler. Der er andre detalier der differentierer de 2 modeller.
1750 GTV serie 1 er ved at være eftersøgt. Den med stående pedaler og en kreds bremseforstærker
1750 GTV serie 2 fra 1970 med hængende pedaler og 2 kreds bremseforstærker
Nu er det jo altid et spørgsmål hvad der forlanges og hvad der handles til.
Der findes meget optimistiske sælgere og mere realistiske købere.
Husk hvor det er en forhandler er der nok en forventning om noget i bytte. Og prissætter derefter. I ren handel er de som regel/ normalt til at tale med. Det er ikke altid en privat sælger vil acceptere byttere, og det kan smitte af på prisen
Kik på Mobile DE og Autoscout 24,hvad du jo nok allerede gør. Se pa liggetiden, og følg den i en periode inden du taget kontakt.
Prøv at ringe i første omgang. Der er meget svineri på nettet. Så det er ikke alle der reagerer på første mail som optakt.
Ring og aftal om det er acceptabelt du sender en ønske liste på de informationer på bilen.Du ønske. Husk billeder af højre og venstre side, motorrum interiør samt undervogn.
Men tænk dig grundigt om, der er mange fald grupper. Så hvis du tager en bekendt med til at inspicerer, når du har fået alle dine spørgsmål positivt besvaret, 2 par øjne ser mere end et. Og begejstrede Alfa købere handler gerne med hjertet. Det gør en hjælper ikke.
Men har du set den blå 2000 GTV som er til salg hos Stelvio. Den ser efter min mening godt ud. Hvis det absolut ikke nødvendigvis skal være 1750 GTV
Held og lukke med din jagt, foråret står for døren.
Sidste redigering: 29.03.2018 19:43 af Bjarke Aunsbjørn.

Sv: Hjælp til at min drømmebil 29.03.2018 16:49 #28057

Hvis du har interesse i Produktions tal 1750 GT Veloce
Serie 1
1966=919 stk.
1967=10418 stk.
1969=8705stk.
Serie 2
1970=11542 stk
1971=4639 stk

Sv: Hjælp til at min drømmebil 29.03.2018 17:52 #28058

En 1750 til 15 k € er billig, hvis den er komplet.
Forvent at bruge mange timer samt mindst det samme beløb til restaurering. Har selv været igennem processen med GT 1600 Junior.

Men hvis den GTV 1750 efterfølgende har en handelsværdi på 45 k €. Holder regnestykket og du får din ønskebil.

Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Hjælp til at min drømmebil 31.03.2018 14:07 #28091

Hej igen,

Jeg har fundet en 1750 serie 1 i Tyskland og har snakket med sælger.
Vi er enige om en pris, men jeg er usikker på hvorledes en handel rent faktisk vil forløbe.
Bilen er fra 1969, prisen er ca, €30K.

Hvordan tror I det vil se ud med hensyn til moms og told og registrering.
Er der evt nogle som selv har prøvet det?
Jeg har købt en vurdering hos Quickimport med data fra bilen.
Er meget spændt, men som I sikkert også har gættet, både høj af lykke og tvivlende af frygt for en meget høj import pris til DK.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.
Fortsat god påske????
Tidl.
Alfa Romeo 156 2,0

Sv: Hjælp til at min drømmebil 31.03.2018 15:27 #28093

Tillykke med et tilsyneladende godt køb. Den bliver du helt sikkert glad for.
Er den kørende, registreret i Tyskland.I givet fald får du hjælp af sælger med at få et sæt EU plader. Det giver dig mulighed for selv at køre den hjem til Danmark
Husk at det skal være includeret med en Dansk gældende forsikring.
Ellers skal du have en dækning fra dit forsikrings selskab for at du må køre i DK.
Indenfor en uge skal du have den til told syn. Så blever det vurderet hvad du skal betale i importafgift. Det vil sikkert være mellem 15k til 20k.
Hvis den nu ikke går gennem syn. Vil dine EU plader være gældende så du kan køre den hjem. Såfremt at du ikke har overskredet fristen for brug af EU plader.
Du skl derfor have et sæt Danske prøveplader, når du skal til syn igen.
De kan bestilles og udleveres på et motorkontor. Der er også mulighed for at bestille over nettet. Har ikke prøvet. Så kender ikke proceduren.
Når den så er synet kan du få et sæt hvide danske nummerplader. Du kan også være extravagant, nu har du jo gjort et godt køb. Og få dine helt egne nummerplader "CA 1750 GTV" kan være et forslag.
Hvis du vælger og har mulighed for at køre den hjem.
Får du en meget interessant køretur. Hvor du registrere alle mulige fremmede lyde. Som du vil huske i retsn af din tin.
Men muligheden er jo også at du har en bil med krog af tilstrækkelig størrelse, til at trække en autotrailer med en Alfa Romeo 1750 GTV. Hisk den skal vær behørig bundet fast ved hvert hjul og ned på autotraileren.
Grænsepolitiet vil sandsynligvis spørge, "hvad du har gang i" . Hvis du fremviser behørig kvitering på købet fåe du lov at fortsætte ind i det kære gamle Danmark.
Du skal ikke afregne moms. Hvos den tidligere har været registreret i EU, og ikke har været udført af EU området. Så er der betal EU MOMS.
Du får et stort tillykke med din handel, med alt godt til dig og 1750eren fremover .
Sidste redigering: 31.03.2018 15:28 af Bjarke Aunsbjørn.

Sv: Hjælp til at min drømmebil 06.04.2018 19:02 #28189

Hej igen,

Nu er bilen så godt som sikret. Den holder i Køln og venter på mig og nu melder næste opgave sig; jeg skal finde en garage til den. Min lokale varmemester har brændt mig af og jeg skal finde en brugbar garage. Den skal helst ligge i Hvidovre, men jeg er åben for andre forslag.

Så mit spørgsmål til Jer er altså, hvem kender en ledig plads til sådan en gammel skønhed?

Bedste hilsner Carsten
Tidl.
Alfa Romeo 156 2,0
Sidste redigering: 06.04.2018 19:03 af Carsten Nyboe. Begrundelse: Stavefejl
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark