Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Ny i Alfa-verdenen

Ny i Alfa-verdenen 22.09.2018 08:26 #29161

Hej
Jeg faldet for de fine Bertone couper - og forsøger at finde ud af, hvilken model der er rigtig for mig.
Jeg kan god lide “knækkant” (ved ikke hvad det hedder på dansk) kølerhjelmen. Det leder mig hen imod Junior 1,3 serie 1 - omend det ikke er den mest powerfulle bil.
Jeg er lidt interesseret i, hvormange der er produceret af de forskellige modeller - hvor finder jeg det?
Priserne har jeg generelt fundet i klassiske margariner - hvor man kan se dem. Priserne er umiddelbart steget en del, men jeg fornemmer, at de er lidt på vej ned igen. Er det noget I kan nikke genkende til?
Vh Henrik

Sv: Ny i Alfa-verdenen 22.09.2018 10:24 #29162

Tag en søndagstur til Stelvio i Måløv. De har både knækfront og de senere modeller. Mit indtryk er at priserne er stabile pt, men har været meget stigende.kender ikke eksakte produktionstal.
Troels

Stelvio 2.2 diesel, 156 fabriksracer, 916 Spider 2.0TS, 147 2.0 TS

Sv: Ny i Alfa-verdenen 22.09.2018 10:34 #29163

Hej Henrik,

Velkommen til Alfa-verdenen og klubben.

En indikation af produktionstallene kan fåes her: www.carsfromitaly.net/alfaromeo/index.html

En mere omfattende opgørelse er at finde i "Alfa-Bibelen" - et digert og kostbart værk, men som der dog af og til er én af gevinsterne ved klubarrangementer, eksempelvis nogle gange som hovedpræmie ved klubbens traditionsrige Julebanko.

Sv: Ny i Alfa-verdenen 22.09.2018 11:03 #29164

Jeg ville starte med at anskaffe mig 2 bøger : Alfa Romeo Giulia GT coupe af Keith Booker , han giver en god gennemgang af faldgrupper ved køb, samt en oversigt over modeller og motorer. Brooklands books har udgivet : Alfa Romeo Giulia Coupes , hvor der er mange artikler om Bertonen, bla. en god "buyers guide" af Richard Norris.
Jeg har selv en GT 1600 junior fra 75, der har fået "hele turen". Og jeg kan genkende mange af de hints. der gives i de to publikationer. Der findes også flere artikler om Bertonen, i de ældre Alfa klub blade, som du kan downloade og læse her fra siden.

Mht. til priser, så er gamle Alfaer jo et liebhaver marked, priserne er gået helt amok på især 1750 modellen. Hvis du finder en Guilia GT der er særlig billig , er der som regel en årsag til det.

Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Ny i Alfa-verdenen 22.09.2018 14:37 #29166

Hej Troels
Jeg har været der - flere gange.
Det var hos dem, jeg fik indtryk af at flere biler er sat ned - og jeg synes ikke engang, de er specielt dyre.

Sv: Ny i Alfa-verdenen 22.09.2018 14:40 #29167

Hej Ole
Har bestilt en bog af John Tipler - kan den gøre det eller bør jeg til lommerne igen og bestille de 2 andre?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.11 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark