Hej Carsten
Du skriver, at "Bilen står i opvarmet men tør lukket carport."
Mener du i virkeligheden "Uopvarmet", siden du skriver "MEN tør"? Og hvad er en LUKKET carport? Er den ikke mere lukket, end at der er ventilation?
Hvis man gør alle tingene i den lange artikel, går der i hvert fald ikke noget galt.
Men jeg parkerer i en lukket, opvarmet (13-15 grader) garage, og det eneste, som jeg gør for vinteren, er at pumpe dækkene op til det maksimalt tilladte tryk, der står på siden (ofte 44 psi), og så tager jeg den ene polsko af batteriet og lader på det en gang hver anden måned.
En anden bil holder hos min far i en helt lukket, tæt garage. Her gør jeg blot tilsvarende, men der holdes kun 6-8 grader, og så bruger jeg i stedet en affugter, indtil den ikke kan trække mere vand ud af luften. En måned efter tænder jeg for affugteren igen et par dage.
Hvis bilen skal holde i en uopvarmet carport, der godt nok er lukket på siderne men ikke tæt, ville jeg investere i en Carcoon (boblen), som jeg har gode erfaringer med fra tidligere. Den skal også bruge strøm til sin lille bitte ventilator, men det er så lidt, at jeg regnede ud, at det kun bliver 10-20 kr. på en vinter. Hvis man ikke har strøm, tror jeg, at det afmonterede bilbatteri kunne drive denne lille ventilator i lang tid, og så kunne du tage batteriet ind til opladning en gang imellem.
mvh
Peter