Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Montreal

Montreal 23.11.2018 21:55 #29481

Tænker at jeg må have en Montreal.
Hvad skal jeg være opmærksom på - udover rust?
Nogen ekspert i klubben som kan hjælpe?
Hvormange Montreals i DK?
Vh Henrik

Sv: Montreal 24.11.2018 11:00 #29482

Det lyder som en god ide

Jeg har desværre ikke haft fingrene i en Montreal, så har ingen praktisk erfaring, men jeg kan anbefale denne bog
www.veloce.co.uk/shop/products/productDe...ans%20&%20Trucks

www.researchgate.net/publication/2333866...ntial_Companion_2008

Forfatteren har også denne informative side:
www.alfamontreal.info/

Der er også blevet spurgt til Montreal her på siden, så måske kan en søgning give noget.

Selvfølgelig skal man være opmærksom på rust, men nok mest hvor godt den er renoveret, da det kan skjule meget - og de fleste er vist renoveret for rust i dag...
Alfa Romeo 164 Q4 - 1994
Alfa Romeo 4C - 2015
Alfa Romeo Spider 3.0 24V - 2001
Lancia Thema 8.32 - 1989

Sv: Montreal 24.11.2018 11:35 #29483

Claus Bernhard har en vis erfaring med modellen. Han er medlem af klubben.
Troels

159 TBI TI SW, Sprint QV, Sud 16V Trofeo, 1300 GTJ (racerprojekt)

Sv: Montreal 24.11.2018 11:40 #29484

Benzinindsprøjtningen bør man vel verificere - om det er den originale Spica indsprøjtning, eller den er skiftet til en Bosch? Som minimum bør man sikre sig, at den originale Spica indsprøjtning følger med i købet.

Der ser ud til at være et fint eksemplar til salg i Holland - www.gallery-aaldering.com/collection/alf...only-94000-kms-en-3/

Sv: Montreal 24.11.2018 12:26 #29485

Hej.

Jeg har faktisk kortvarigt haft én - købt af nævnte Claus Bernhard. Fed bil. Rust er nok ikke nødvendigvis det største issue med denne bil, idet karosserne blev galvaniseret. De er gået hen og steget voldsomt i pris de seneste 5 år, så de er ikke lige sådan hvermandseje. Ligeledes er nogle reservedele svære at få fat i og ret dyre. Spica fungerer godt på den motor, men de fleste af disse systemer er nok godt slidte. Der er én i USA - husker ikke lige navnet, der renoverer systemerne, dét koster vist i omegnen af 10.000,- men de bliver optimeret og en fejl, der giver benzin i olien, bliver rettet. Vær opmærksom på, at der gå ikke mindre end 12 liter olie på motoren, så den er bedst til længere ture, hvor motoren går hen og bliver ordentligt varm. Igen: FED BIL!!

Sv: Montreal 24.11.2018 14:34 #29486

Hej Peter

Spændende - jeg vidste ikke de var galvaniserede.
Som gammel Porsche-mand skræmmer 12 liter olie ikke
Jeg ser bland andet på en, som er monteret med kaburatorer, da ejeren ikke føler at Spica indsprøjtningen reagerer hurtig nok eller giver god nok lyd?
Spica systemet følger med.
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark