Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Montreal

Sv: Montreal 28.11.2018 17:28 #29501

Jesper Feldstedt skrev:
Det er selvfølgelig godt de stiger både montrealerne men også alfa-er generelt både som nævnt pga. renome men også fordi det så kan svare sig at vedligeholde dem. De kommer ikke bare til at ruste væk......... Men bliver de for eksklusive ender de med at stå i en udstilling og kommer ikke ud at køre som jeg synes de skal og som de jo også er lavet til og hvor man jo nyder dem i fulde drag (lugt, lyd fart osv.).


Helt enig i begge udsagn Dog er det nok et stykke endnu, - inden sidste del går hen og bliver det helt store problem, tror jeg

Ærgerligt 2018-sæsonen er slut, - men om få måneder starter der da heldigvis en ny
Nuværende biler:
Alfa Romeo Spider Veloce 1750, 1969
Alfa Romeo Alfetta 2000 GTV, 1976
Volvo V50, 2013
Tidligere biler:
Fiat 500, 1965
Austin Cooper S mk2,1968
Autobianchi A112, 1976
Autobianchi A112, 1979
Lancia A112, 1986
Fiat Punto, 1998

Sv: Montreal 28.11.2018 21:34 #29503

Henrik Nordenlund skrev:
Ikke at det er så vigtigt, men jeg har fra to “større” klassisk Alfa forhandlere fået oplyst, at priserne for en meget fin Montreal i dag er godt 70.000 Euro mod op til 100.000 for et år eller halvandet siden.
Med det er jo ikke nødvendigvis rigtigt.


Det er korrekt hvad du har fået oplyst. Montreal er ikke bare steget og steget gennem de sidste mange år som andre hér i tråden hævder. De er faldet en del igen gennem de sidste par år.

Sv: Montreal 14.12.2018 07:24 #29600

Nogle gange skal man lade sine drømme forblive drømme:silly:
Dagen kom hvor jeg var ude og prøvekøre en Montreal - en rigtig fin en - og en kostbar en.
En smuk bil med en attitude som ikke ses længere i den moderne standardiserede bilproduktion. Et ikon for eftertiden. Men også en bil som opstod, da menneskeracen var et hoved kortere, end vi er i dag. Så jeg passer desværre slet ikke ind i Montrealens kabine - hverken i længde eller højde.
Så min søgning på en Montreal er hermed indstillet.

Sv: Montreal 14.12.2018 11:30 #29605

He he Henrik... det var godt du fandt ud af det, hvilket også var en af grundene til at jeg foreslog at du kunne prøve min.

Nu er jeg ikke den flotteste fyr, jeg er ikke særlig høj 175 på en god dag og har abe-statur (korte ben/lange arme), men det har den fordel at jeg passer fint i Motrealen - ja faktisk sidder rigtig godt og vel også i andre klassiske italienere.

Jeg tror også at det var en af grundene til at den tidligere ejer blev lidt træt af den for når han endelig havde fået lokket konen med på en køretur og fået hende bakset ind på sæddet så skulle hun tages derfra med sugekop. Og jeg skal da også være opmærksom på hvem jeg tager med for jeg har været ude for at er det en stor person så kan det knibe lidt - både han- og hunkøn.

Sv: Montreal 15.12.2018 09:44 #29619

Hej Henrik

Alt håb er måske ikke ude! Jeg er selv høj, 197 cm, og har også været ude at køre i Montreal. Jeg fik den ikke købt, men det var nu ikke af pladshensyn (finansieringen faldt først på plads 12 timer efter at bilen var solgt til anden side )
Grunden til at jeg kunne være i den var, at den var lavet allersidst i produktionen. Alfa Romeo opdagede tilsyneladende, at vi to ikke var de eneste der ville få problemer, så på de sidst byggede biler reducerede man siddefladen på nødbagsæderne. Det betyder, at førersædet kan komme ca 5 cm længere bagud, og det giver endnu større effekt end det umiddelbart lyder til.

Jeg kan ikke huske præcis hvornår ændringen sker (1974?), men det fremgår af den tidligere omtalte bog og dens fotos. Man kan nemlig se forskel på billeder, der er færre tværsyninger på de sene modeller. Du kan altså sortere "på afstand" via billeder, hvis du stadig/alligevel vil forfølge drømmen

Held med din beslutning, anset hvad den bliver

Hilsen Jens

Sv: Montreal 16.12.2018 07:04 #29624

Hej Jens

Det er interessant - meget! Jeg havde ellers forstået, at alle biler stortest blev produceret på en gang - og at det kun var salgsprocessen, som tog lidt længere tid.
Har hørt eksperter fortælle, at senere solgte biler sagtens kan have et tidligt Vin number.
Ved du om de også gør noget ved sædehøjden på de senere biler, eller er det udelukkende længden, som bliver “forbedret”?
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark