Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Alfa Romeo Spider

Sv: Alfa Romeo Spider 24.12.2014 11:02 #16376

Lars Mosborg skrev:
Det vil heller ikke give mening at træde ud af Golf-klassen når man ser på markedsandelen i Europa for denne klasse.

Men Giulietta har solgt ret dårligt, måske er målgruppen til enten mindre eller større modeller?

Ellers meget enig med din 159 konklusion. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke gav den et tredie liv med en MY2012. Min mave siger mig dog, at det desværre var en dårlig forretning.

Vernon, lyder spændende med Giulietta efterfølgeren!

Buon Natale!

buonnatale.jpg
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 24.12.2014 11:15 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Alfa Romeo Spider 25.12.2014 22:05 #16383

Thomas Lund Nielsen skrev:
...... Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke gav den et tredie liv med en MY2012. Min mave siger mig dog, at det desværre var en dårlig forretning.

159 var et produkt af GM samarbejdet - hele prissætningen var baseret på at kronstruktionen skulle bruges på en lang række modeller = meget større produktion - faktisk kan man sige 159, Brera og spider er de mest unikke biler fra Alfa Romeo siden 75 (unik=meget få dele fra andre biler i koncernen) - men rigtig - den var alt for dyr at producere pr. enhed!
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Sidste redigering: 25.12.2014 22:06 af Vernon Pedersen.

Sv: Alfa Romeo Spider 25.12.2014 22:43 #16384

En fortsat god jul og et godt nytår til jer alle.
Alfa Romeo har solgt 75000 biler i 2014.
Jeg beklager Thomas, at jeg måske ikke er fuldt opdateret . I de sive meddelelser der kommer fra Management Fiat , hvor de synes at have perfektioneret underholdnings værdien i information.
Hvis nu artiklen, udtrykker hvad denne spiseseddel siger, så er det for mig en særdeles meget markant meddelelse.
Alfa Romeo differentierer sig hermed i forhold til Mazdas position i C segmentet.
En Mazda Spider vil ikke have et image der kan bære et Alfa Emblem, hermed differentieres Alfa sig ydeligere fra fra midten og det nederste i C segmentet, hvor Mazda befinder sig efter min opfattelse..
Alfa hører hermed, hjemme i minimum det øverste af C segmentet. Har i alle forstået det.!!!!!!!!
Alfa har lige testet en 4C Taga i Spanien, skal det være en presse bombe når Mazda Fiat præsenteres
Men for mig er spørgsmålet. Siger han samtidig at vi vil få en Spider. Der klart vil differentiere sig fra mazda fiat. Det er hvert fald hvad jeg gerne vil udlede af teksten.
Hvis det i givet fald skulle være rigtig . Så skal vi til at se efter nye Coupe og Spider Maserati. Der er spottet ude i miljøet. De kan køre rundt med en 2,5L 6 Cylindret Ferrari udviklet Maserati motor til brug i en Alfa Romeo.
Til sommer tror jeg ikke vi får , hvad vi håber på. Men den første Alfa Romeo med baghjulstræk i 20 år, med en 6 cyl motor, med en ydelse der giver løfte. Men det vil stadig være på en Amerikansk undervogn. Minni lille Maserati Quattroporte , i form af en Alfa Romeo 166 afløser kommer først senere. Så de beholde de stor skud i bøssen til den kommer. Til den tid , er der kun håb tilbage. Det er æslet der skal trække Alfa Romeo til en Fuld palette bil producent, hvor der er både bag hjulstræk, til de øvre segment. Og forhjulstræk til til B og nedre C segmentet. Men med selvstændigt design , gjort udenfor Fiat Stilo.
Fortsat god Juuuul.

Sv: Alfa Romeo Spider 27.12.2014 15:41 #16390

Det er vist de færreste, som er fuldt opdateret om Alfa Romeo, så det skal du ikke beklage, Bjarke.

Hvis der skete ligeså meget med deres biler, som der blev skrevet om dem, så var vi på den grønne gren.

Jeg vælger at tage en model af gangen, og jeg glæder mig oprigtigt til at se, hvad de finder på i det nye år.

Godt nytår.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 27.12.2014 15:42 af Thomas Lund Nielsen.
Tid til at oprette siden: 0.13 sekunder

Banner

© 2008-2021 Alfa Romeo Klub Danmark