Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: d.n.a.

Sv: d.n.a. 18.06.2013 16:17 #10251

Så er Mitoen hentet på værkstedet .......De holder fast i at d.n.a. systemet ikke har mærkbar virkning på min model
De vil dog undersøge sagen hos Alfa.... Så nu ryger den nok på rullefelt, for at se om der overhovedet er forskel på programmerne.
Vil nok se om ikke der står en model, magen til, et sted, som jeg kan prøvekøre.

Sv: d.n.a. 18.06.2013 17:36 #10252

Det er nok rigtigt der ikke er den store forskel i motor ydelsen (måske lidt i moment forløbet), derfor vil det være spildt at smide den på rulle feldt!
Men speeder responsen og fornemelsen i rattet når du køre bør være tydelig!
H&H i Nærun har en stående.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: d.n.a. 18.06.2013 17:47 #10253

Du har nok ret med hensyn til rullefelt. Det er også speederresponsen jeg havde forventet mig noget af. Værkstedschefen var ude og prøve den, og han mente at han kunne mærke en lille forskel på servoen, og måske lidt på speederen !!!!! Jeg kan dog ikke selv, mærke nogen forskel, men tro kan vel flytte bjerge

Sv: d.n.a. 20.06.2013 21:18 #10275

Nu er 90 hk jo heller ikke noget man bliver bange for:lol:
For det første , nu er det vel ikke sådan at du ligger og tuller rundt i 6- gear med 70-80 stykker eller mange små ture uden for mange omdr.
Med alt det gejl ( partikkelfilter katalysator og Egr)som en moderne bil er udstyret med så skal de faktisk køres lidt hårdt en gang imellem.
Drop 6 -gear kør ved almindelig kørsel i 5- istedet og gem 6- gear til motorvej.
Jeg har efterhånden set en del partikkelfiltre der lukker til i sod simpelthen fordi de er kørt ``døde``, de kan dog renses med en bell-ad kur.
MEN er pt ved at lave en Mito 1,3 jtd med lidt af det samme syndrom,, den har fået skiftet Egr ventilen pga motorlampe lyste.
Bilen trækker ikke som den skal i Dna, jeg laver så 2 regeneringer i træk
den første kom der ikke meget luft ud af udstødningen det gjorde det ved nr 2.
Har efterfølgene været ude at køre i bilen og prøvet at køre i alle stillinger på DNA knappen og der er altså mærkbar forskel på det.
Er det et rigtig Alfa værksted du kommer på;)
Mvh Flemming

Sv: d.n.a. 21.06.2013 09:55 #10277

Du har da helt ret i at 90 hk, ikke gør nogen fortræd , men det er nu heller ikke det der er problemet. Den kører fint, når den får omdrejninger nok. Jeg mener bare at den skulle få hurtigere speeder respons, i dynamic mode. Jeg kan bare ikke mærke forskel på nogen af programmerne. og ja, det er et autoriseret Alfa/Ford værksted.

Sv: d.n.a. 22.06.2013 08:44 #10281

Mine oplevelser med DNA og FIAT's ECO knap er en MEGET mærkbar forskel - faktisk i en grad så jeg synes at speeder responsen i Dynamic er lige i overkanten ... i hvert fald indtil man lige vænner sig til det.

Og når det så er sagt, så skulle ECO og Normal mode forbydes - hvis man vil køre øko-ræs, så kan man jo bare træde varsomt - men ikke at have fuldt moment til rådighed når man hra brug for det er ganske enkelt for dumt, IMO.
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark