Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bagrude visker virker ikke

Sv: Bagrude visker virker ikke 12.12.2018 13:42 #29586

Det er efter bilens stelnummer, så en brugt er ikke en mulighed.
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT

Sv: Bagrude visker virker ikke 13.12.2018 11:01 #29589

For min Punto gælder, at Fiat har alle bilens oplysninger liggende i en database. Ved bestilling af ny Body Computer oplyses stelnummer og en tro kopi af den originale opsætning, med bilens tyverisikring, indlæses i den nye Body Computer fra denne database. Det er nok det samme for din Mito.

Der sidder givetvis nogle mikrorelæer i Body Computerens strømforsyningsdel, men den er jo nok designet som et smid væk produkt, når den fejler.
147 1.6 TS & Punto Evo 1.3 MJT

Sv: Bagrude visker virker ikke 13.12.2018 17:28 #29593

Jeg har fundet et billede af Body Computer printet og der sidder nogle automotive micro relæer.

De kan fået for ca. 5€ så jeg skal bare have fundet det relæ der er forbundet til pin 13 på den sorte konnektor midt på printet og se om det fejler

Body_Computer.JPG

Sv: Bagrude visker virker ikke 17.12.2018 13:49 #29631

Jeg har nu fået Body Computeren ud og det er ment at fjerne plastic kabinettet.

Body Computeren består af to print boards der er forbundet med to 2x13 pin bord til board konnektere (kan se i hjørnerne af det øverste board på billedet i forrige post).

MEN!!!
Board til board konnekterne er ikke loddet i printet, men presset i, så det er umuligt at skille de to boards fra hinanden uden at ødelægge dem.
Da det er umuligt at skille de to boards fra hinanden, så er det også umuligt at komme til at lodde mikro relæerne ud og for at skifte dem

Så jeg bliver nødt til at bide i det sure æble og købe en ny Body Computer selvom fejlen sikkert bare skyldes et af relæerne

Det er smart af Delphi at lave enheden så den ikke kan repareres
Det må være godt for deres omsætning
Sidste redigering: 17.12.2018 13:50 af Henrik Leegaard.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark